Mæthedsfornemmelse

Du læser en tråd i debat > kost

Mæthedsfornemmelse
Jeg begyndte for 10 dage siden at følge DDVs kostomlægning, hvilket vil sige, at jeg spiser meget lidt brød, ingen pasta/kartofler/ris & en hulens masse grøntsager. Det er gået meget smertefrit :)

Jeg har dog et enkelt spørgsmål: Vænner kroppen sig på et tidspunkt til at kunne føle sig mæt, selvom man ikke får så meget stivelse?

Jeg har ikke rigtig den samme mæthedsfornemmelse på trods af at jeg faktisk spiser mere end jeg gjorde før. Nu er det blot grøntsager i stedet for stivelse.

På forhånd tak for svar! :-D
12 år9. januar 2012 kl. 18:46
re: Mæthedsfornemmelse
Jeg har selv været på DDV's kostprogram for et par år siden, og havde svært ved at vænne mig til "manglen" på brød, da jeg plejer at spise brød til alle dagens måltider.

Det er selvfølgelig individuelt, men jeg syntes, at man vænnede sig til det efter et par uge :-)
12 år10. januar 2012 kl. 16:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });