Pas på kanel
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Pas på kanel
Ville håbe alt det ringe ville glide ud af butikkerne...Man kan se forskel det dårlige er blevet mere grå i farven - den skal være næsten rustrød - Køb kun kanel i kvalitet.
12 år7. januar 2012 kl. 11:44
fraadern (slettet)
Det er vel bare at finde denne her type, som nævnt i artiklen: "Den ene er den ægte kanel, der er bark fra træet cinnamomum ceylanicum, og som hovedsagligt kommer fra Sri Lanka. Den er der ikke for meget kumarin i."
12 år7. januar 2012 kl. 13:53
Trif
(et forældet link til netspiren.dk er blevet fjernet)
12 år7. januar 2012 kl. 14:03
fraadern (slettet)
Har lige checket Urtekrams hjemmeside, og der er flere forskellige slags kanel - hel. skåret, stødt, og i forskellige størrelser. Men meget af deres kanel er cassia (det 'dårlige') fra både Vietnam, Indoneisen (ved ikke om det er cassia, de kalder den bare 'almindelig' i beskrivelsen),
Men af ægte kanel (ceylonkanel) har de stødt kanel, 50 gram (som Trif linker til) og hel ceylonkanel (25 gram).
Det fås i velassorterede supermarkeder, helsebutikker (ellers fås et andet mærke med ægte kanel sikkert), og helsenetshop, som den Trif linker til.
Men af ægte kanel (ceylonkanel) har de stødt kanel, 50 gram (som Trif linker til) og hel ceylonkanel (25 gram).
Det fås i velassorterede supermarkeder, helsebutikker (ellers fås et andet mærke med ægte kanel sikkert), og helsenetshop, som den Trif linker til.
12 år7. januar 2012 kl. 14:34
Øv øv! Jeg troede ellers lige jeg havde fundet mirakelkrydderiet, og har hældt bunker af kanel i min havregrød, havregryn med mælk, yoghurt, mysli, kager, brød og alt hvad jeg har kunnet finde på. Tænkte nok at der var en bivirkning.
Nå, men lidt kanel på grøden i ny og næ skader nok ikke, men ifølge dem her skal man ikke spise mere end tre kanelsmåkager om dagen før man har fået for meget. Så tænk en ekstra gang inden I giver børnene jødekager... :)