slankekur - bloddoner???

Du læser en tråd i debat > kost

slankekur - bloddoner???
Jeg er bloddoner og er blevet indkaldt til på onsdag.
men er er slankekur og ligger med et kcal. underskud på ca. 900 om dagen.

er der nogen der har erfaringer med at give blod samtidig med at man er på slankekur?

Er lidt bange for at det vil tage for voldsomt på min krop, så overvejer at melde afbud. men er faktisk rigtig glad for at være bloddoner (at gøre en god gerning)
12 år19. december 2011 kl. 21:10
re: slankekur - bloddoner???
Jeg ved det ikke.. Men jeg er helt sikker på, at du kan ringe og spørge, enten ved blodbanken eller evt. hos din læge :)
12 år19. december 2011 kl. 21:25
Jeg vil også prøve at ringe til blodbanken i morgen, men jeg tænker at deres svar er mere teoretisk? så håbede på at der er nogen der har stået i sammen situation :)
12 år19. december 2011 kl. 22:24
nedenstående er fra en pjece til bloddonorer:

Kære Donor Nyt
Hvordan forholder det sig m.h.t. slankekure
og bloddonation? Jeg er sikkert ikke den
eneste, der har funderet over dette på denne
tid af året, hvor man begynder at finde
bikinien frem fra skabet.
Med venlig hilsen
Lise, København

Kære Lise
En slankekur giver ikke karantæne, med mindre man understøtter
den med medicin. Karantæne efter indtagelse af slankemidler er
meget varierende, fra ingen til 4 uger. Karantænen er uafhængig
af, om slankemidlet er receptpligtigt.
Men slankekuren giver i sig selv altså ikke karantæne. Det er dog
vigtigt, at donor har spist og drukket normalt i timerne op til
tapningen, fordi der ellers er en øget risiko for ildebefindende eller
besvimelse.
Med venlig hilsen
Jan Jørgensen
Overlæge, Skejby Sygehus
12 år20. december 2011 kl. 13:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });