Cola og sødemiddel - Ikke hvis du vil tage dig

Du læser en tråd i debat > kost

Cola og sødemiddel - Ikke hvis du vil tage dig
12 år6. december 2011 kl. 19:59
re: Cola og sødemiddel - Ikke hvis du vil tage dig
Ja mange undersøgelser har vist at light sodavand påvirker apetitten. Men nu handler vægttab jo om kalorier, ikke om appetit. Man tager ikke på af at være sulten... Det handler om will power.

Desuden har jeg da tabt over 20kg på 3 måneder på trods af at jeg drak over en liter light sodavand HVER dag. Jeg må ærligt sige, at folk kan komme med nok så mange undersøgelser af hvorvidt lightsodavand feder eller ej, men jeg tror simpelthen ikke på det. Jeg har både prøvet at skære light sodavanden ud af min kost i op til et halvt år uden effekt og derefter indført det igen, stadig uden effekt elle påvirkning af min vægt. Og det til trods for at træningsmængden og kalorieindtaget var nøjagtig den samme... Jeg ved godt at mine teorier beror på erfaringer og ikke videnskabelige undersøgelser.. Men når jeg går på kur på 1200-1500kcal om dagen, taber jeg altså 2-3kg om ugen minimum, og det til trods for et indtag på mindst en halv liter light sodavand hver eneste dag. Ja, det er skide usundt, mine tænder falder ud og mine børn bliver sikkert selvlysende når jeg engang får sådan nogen, men feder, dét gør det i hvert fald ikke.....

Jeg har også en hel del kilder, der påstår at light sodavand er en udmærket drik under vægttab:

foodoflife.dk

perbraendgaard.wordpress.com

sund-slankekur.blogspot.com

fri.dk

femina.dk

12 år6. december 2011 kl. 21:04
Håber du har ret, jeg kæmper en evig kamp for at afvænne mig selv fra et alt for stort forbrug af cola light.

Det nye jeg jo syntes der var, er det med at det rent faktisk nedsætter forbrændingen, at kroppen går i stå.. Synes det lyder voldsomt, hvis du taber min 2-3 kg i ugen som kvinde..

Er selv lige startet med vægtkonsulenterne i sidste uge, og vil skrive her også, har massive 50 kg jeg skal væk med, så skal nok komme med flere debat oplæg :=)

Ville personligt gerne af med min cola-afhængighed, men man skal jo også lige vælge sine kampe - lige nu står den på vægttab :=)
12 år6. december 2011 kl. 21:11
Plejer det ikke at hedde, at det øger appetitten? Og at man derfor tager på af det, hvis man ikke tæller kalorier? :)
Og så er det sikkert forskelligt hvordan sødmen påvirker kroppe.. Derfor kan Bisonheart godt opleve ingen problemer hvor andre kan :)
12 år6. december 2011 kl. 22:32
Jo, det er jo det nye de nu har opdaget, at det også sænker forbrændingen ?
12 år6. december 2011 kl. 22:42
Selvfølgelig er det der menes med det jo ikke at det virker negativt på alle, men at det generelt set, ikke kan anbefales folk som ønsker et vægttab. Man kunne måske i programmet godt havde nuanceret det lidt, og inddraget nogle som har haft gavn af light-produkter.

Jeg er personligt ikke til kunstigt sødemiddel, alene af den grund at jeg synes det smager kunstigt på den dårlige måde. Kan dog godt spise lidt sukkerfri lakridser og sukkerfri tyggegummi, gad vide hvor meget af sødestoffet i tyggegummiet kroppen optager?
12 år7. december 2011 kl. 00:03
Kroppen optager ikke sødemidlerne. De ryger lige ud igen så at sige :=)
12 år7. december 2011 kl. 07:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });