#2 af biologi c
slankemad til mænd
Du læser en tråd i debat > kostbiologi c
re: slankemad til mænd
prøv med falaffel, quarn og vegetarbøffer istedet for alm. grøntsager.
der er mange opskrifter på vegetarkontakt.dk
køb fx.produkter fra:urtekram, nutana, helsaskjok..
der er mange opskrifter på vegetarkontakt.dk
køb fx.produkter fra:urtekram, nutana, helsaskjok..
12 år27. november 2011 kl. 10:05
Lovely
hej solskinsglad
*gg* lyder lidt ligesom mine unger
Til ungerne er det bedste råd agurk, gulerod og snack-peber i rå tilstand og skåret i stave med dip til (skyr med krydderier osv.) men det er måske ikke noget for manden din ;o)
Ellers blender jeg, hakker og putter i maden. Fx kan man lave millionbøf med hakket oksekød, blendede grøntsager (ca halv/halv) og så ellers efter sædvanlig opskrift med et skvæt sovsekulør til sidst, for at camuflere alle de dejlige grøntsagsfarver (jeg bruger bare noget broccoli/blomkålsblanding og blender)
Findes der slet ingen grøntsager han kan lide - sådan som grøntsag?
Lovely
*gg* lyder lidt ligesom mine unger
Til ungerne er det bedste råd agurk, gulerod og snack-peber i rå tilstand og skåret i stave med dip til (skyr med krydderier osv.) men det er måske ikke noget for manden din ;o)
Ellers blender jeg, hakker og putter i maden. Fx kan man lave millionbøf med hakket oksekød, blendede grøntsager (ca halv/halv) og så ellers efter sædvanlig opskrift med et skvæt sovsekulør til sidst, for at camuflere alle de dejlige grøntsagsfarver (jeg bruger bare noget broccoli/blomkålsblanding og blender)
Findes der slet ingen grøntsager han kan lide - sådan som grøntsag?
Lovely
12 år29. november 2011 kl. 11:57
bruger slettet
Hmm LCHF?
Æg og bacon til morgenmad.
Kød og lidt grønt til frokost og til aften gerne med en fed sovs af en slags.
Snacks kunne være fed ost, røget fisk, flæskesvær og lign.
Og nej det er ikke en fedekur.
Æg og bacon til morgenmad.
Kød og lidt grønt til frokost og til aften gerne med en fed sovs af en slags.
Snacks kunne være fed ost, røget fisk, flæskesvær og lign.
Og nej det er ikke en fedekur.
12 år30. november 2011 kl. 22:19
Så langt så godt. Han har spurgt, om jeg vil hjælpe med at lave en diæt til ham, men problemet er, at han absolut ikke spiser grøntsager, med mindre det er hakket i farsen.
Forslag til slankeopskrifter, der ikke indeholder synlige grøntsager, modtages derfor med kyshånd.
(Ja, han er et stædigt barn på det punkt, men sådan er det. Jeg vil alligevel forsøge, om jeg kan hjælpe med diæten.)