Kylling og Grønt??

Du læser en tråd i debat > kost

Kylling og Grønt??
Hey. Jeg har en onkel som for mange år siden, gik rigtig meget op i træning/vægt/mad OSV.. Han har fortalt mig hvordan han gjorde da han Trænede og skulle tabe sig, jeg er dog lidt i tvil om det ren faktis er sundt at gøre det på den måde, som sagt så er det jo mange år siden og så syntes jeg at det er ret meget kylling -.-

Morgenmad: 1 stk. Kylling + Grønt.
Drikkevare: 1 Glas. minimælk + Vitamin og fiskeolie

Mellemåltid: Grønt.

Middagsmad: Kylling + Grønt.
Drikkevare: 1 Glas. Vand + Fiskeolie

Mellemåltid: Grønt

Aftensmad: Kylling + Grønt.
Drikkevare: 1 Glas. Vand + Fiskeolie
13 år21. november 2011 kl. 07:31
re: Kylling og Grønt??
Man siger jo, at kylling er sundt og godt kød, men jeg tror problemet med den plan er det med den varierede kost..
13 år21. november 2011 kl. 08:26
Altså jeg plejer at se rødt når nogen anbefaler en kur uden kulhydrater.. Medmindre der indtages store mængder grønsager med store mængder kulhyrater fx ærter, rodfrugter osv og en del frugt også, så synes jeg at det virker urealistisk i hvert fald hvis kuren følges i mere end MAKS en uge.. Også hvis man skal vær fysisk aktiv.. Hvis jeg skulle igennem et hårdt træningspas på denne kost, ville jeg da dø efter 10min og løbe til det nærmeste sted jeg kunne få havregryn, rugbrød og fuldkornspasta..

Ydermere er der da ingen årsag til at man KUN skulle spise kylling som protein. Hvorfor ikke afveksle med fisk(fx tun, laks, torsk, rejer), kalkun, magert svine/oksekød, æg(hvider evt), tofu eller andet? Det er da også proteinrigt og sundt og giver en mere varieret kost.. og mindre chance for at køre død i kuren..

Udover det er jeg da enig i at kylling, grønsager, minimælk og fiskeolie er sunde, gode fødevarer, men variation ER allfa og omega når man vil være sund og velernæret og kulhydrater er et must hvis man vil træne optimal konditionstræning...
13 år21. november 2011 kl. 12:26
Er enig i at du godt kan varierer proteinindtaget med forskellige slags kød. Og så varier grøntsagerne alt hvad du kan... Tror ikke du vil gide denne kur så længe, men du kan sagtens køre den nogle dage.
Det bliver sikkert hårdt med træning, men læste i et Chris McDonald blogindlæg på fitness.dk at man får mest ud af sin muskeltræning, hvis man spiser protein og ikke kulhydrater før træning. Dog bliver det også hårdere ;o)
Prøv du at klø på en uges tid og så vurder hvordan det ser ud. Det er jo uanset ikke noget du kan gøre resten af dit liv, men kan være med til at kickstarte.
Held og lykke.
13 år21. november 2011 kl. 14:57
Min moster prøvede en kur noget lignende - hun skulle bare også spise æg... Hun endte med at have det rigtig skidt fordi hendes krop slet ikke fik det den havde brug for til at fungere... Men for hendes veninde lykkedes det at tabe kilo på det... Så tror man skal tage det meget individuelt og så prøve det hvis man er frisk på det... Bare vigtigt at lytte efter til hvad din krop siger... Men kun kylling og grønt... puha... behold bare kyllingen :P
13 år21. november 2011 kl. 16:12
det er slet ikke så slemt som det lyder! eller det vil sige, jeg spiser grønt og kød. -altså andet end kylling, og det fungere ganske udemærket. i starten kan det mærkes på energiniveauet og humøret, men det kommer man over!
13 år21. november 2011 kl. 16:52
Men hvad er pointen?
Der er jo ikke noget galt med kulhydrater så længe de er grove... Man opnår ikke et hurtigere/bedre vægttab, så længe man har det samme kalorieunderskud..
At man så volumemæssigt kan spise mere hvis man holder sig til grønt og meget magert kød, kan måske være en fordel..
Så hvis man har en glubende appetit at stille kan jeg godt se det kunne blive nemmere at holde kuren hvis man kan æde store mængder grønt og kød idet man sparer kalorierne fra kulhydrater..

Men udover det vil jeg mene at det er mest forsvarligt at få nogle kulhydrater, da hjernen har brug for dem for at fungere normalt.. Det er når man udelukker kulhydrater og fedt fra kosten at hjernen ikke altid fungerer optimalt, kan blive ulogisk og man kan få problemer med koncentration, nærvær, indlæring, hukommelse og der kan i enkelte tilfælde dannes basis for spiseforstyrrelser..
Man forbrænder self hovedageligt fedt fordi glykogendepoterne er brugt op, men det gør altså ikke at man taber sig hurtigere end hvis man havde spist kulhydrater også, hvis kalorieindtaget stadig er det samme. Det gør blot at man bliver mere træt og ikke kan præstere det samme fysisk..

Men hvis nogen kan forklare mig fordelene vil jeg meget gerne beriges med disse info :)
13 år22. november 2011 kl. 16:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });