#2 af bruger slettet
Omnomnom Suppe!
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Omnomnom Suppe!
Hvad kommer den så helt præcis til at smage af? :]
Jeg er kræsen - MEGET kræsen.
Jeg er kræsen - MEGET kræsen.
13 år22. november 2011 kl. 20:19
kk1001 (slettet)
Hej - jeg har prøvet suppen - dog med visse ændringer i fyldet (mere grønt). Jeg brugte krydderier og andet smagsgivende som der står og jeg synes, at suppen er rimelig tung i smagen - nok pga. peanutbutteren - måske en fordel at komme kun det halve i. Men det er altid spændende at prøve noget nyt - så tak for opskriften...:-)
12 år29. november 2011 kl. 17:50
biologi c
tak for opskriften.
man kan købe ministronesuppe i lidl med 36kcal pr 100gram.
man kan købe ministronesuppe i lidl med 36kcal pr 100gram.
12 år30. november 2011 kl. 12:16
Jeg har lige afprøvet en ny suppe, resultaten er fantastisk!
Den smager simpelthen SÅ godt og krydret + at den er MEGET lav i kcal! 15kcal pr 100g!
For at det ikke skal være løgn mætter den også rigtig godt :-)
Derfor vil jeg nu dele opskriften med jer ;-)
3 auberginer
2 røde peberfrugter
2 løg
3 fed hvidløg
2 spsk olivenolie
2 spsk tomatketchup (eller mere efter smag)
1 liter grøntsagsboullion
4 spsk peanutbutter (eller mere efter smag)
1 tsk garam masala (et indisk blandingskrydderi man kan købe i næsten alle supermarkeder)
½ tsk cayennepeber (der stod 1 tsk i opskriften, men det blev pænt stærkt, så anbefaler ½ tsk, og så kan man jo altid smage sig frem)
1 tsk karry
Fremgangsmåde:
1. Forvarm ovnen til 230grader - medens trækker du bitterheden ud af auberginen
2. Hak peberfrugter og aubergine groft og hæld dem på en bageplade med bagepapir, evt. også smurt. Sæt dem i ovnen og "roast" dem i 25-30 min
3. Sautér løgende i olien indtil gennemsigtige. Tilføj hvidløg og steg yderligere 30 sek. Tilføj da krydderier, boullion, ketchup og peanutbutter.
4. Tilføj de "roastede" grøntsager og lad simre 5 minutter
5. Blend hele moletjavsen og smag til, du kan evt. tilsætte noget mælk hvis den er blevet for stærk eller tyk.
Der skal formentligt IKKE tilføjes mere salt, da man har saltet auberginerne for at trække bitterheden ud af dem.
Det er en god og mættende suppe :.)
enjoy!