#2 af Uldsokken (slettet)
graviditet + vægtøgning
Du læser en tråd i debat > kostUldsokken (slettet)
re: graviditet + vægtøgning
Man bør i princippet ikke tage mere end max 12 kg på, og det er jo fostervand, baby og lignende. At mange så tager meget mere på skyldes ændrede spisevaner. Jeg selv tog mindst 25kg på (AV) jeg havde kvalme hele døgnet i de første mange måneder og det hjalp at spise solide måltider - så forsvandt kvalmen....hmm...bagefter ville jeg klart have ønsket jeg havde fundet ud af at affinde mig med kvalmen og spist med omtanke, for det var vildt hårdt at være så overvægtig (undskyld hvis jeg fornærmer nogen) - og en lang kamp at smide dem igen. Det tog 6 måneder så havde jeg smidt dem igen..
Så jo, man kan godt undgå at tage så meget på, det kræver viljestyrke og omtanke...
Så jo, man kan godt undgå at tage så meget på, det kræver viljestyrke og omtanke...
13 år15. november 2011 kl. 08:31
Cloud (slettet)
re: graviditet + vægtøgning
Jeg tænker som Uldsokken, at det også kommer an på hvor godt man har det under en graviditet.
Med min den første havde jeg det rigtig godt under graviditeten, spiste sundt og motionerede stille og roligt. Jeg tog 12 kg på. Med nr. 2 havde jeg sindsygt meget kvalme og det eneste der hjalp, synes jeg, var masser af mad og dertil alm. coca cola. Allerhelst MacDonalds mad og cola ... puhhh ... behøver jeg sige, at jeg tog meget på?!! 30 kg.
Så ja, det kræver virkelig viljestyrke at spise sundt, hvis man har det skidt - men selvfølgelig kan det lade sig gøre :)
Med min den første havde jeg det rigtig godt under graviditeten, spiste sundt og motionerede stille og roligt. Jeg tog 12 kg på. Med nr. 2 havde jeg sindsygt meget kvalme og det eneste der hjalp, synes jeg, var masser af mad og dertil alm. coca cola. Allerhelst MacDonalds mad og cola ... puhhh ... behøver jeg sige, at jeg tog meget på?!! 30 kg.
Så ja, det kræver virkelig viljestyrke at spise sundt, hvis man har det skidt - men selvfølgelig kan det lade sig gøre :)
13 år16. november 2011 kl. 15:18
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg har tænkt over (ikke at jeg selv er eller overvejer at få børn ligenu ;) )..
Men hvordan kan det være, at man overhovedet tager så meget på under graviditet?
Det er jo ikke unormalt med 20-30 kg? Jeg ved godt meget af det er væske osv -
men tænker alligevel at jeg ikke har lyst til at tage meget (fedt) på, når jeg engang er gravid. Kan det ikke lade sig gøre at man ikke tager mere end et par kilo (rent fedt) på under sin graviditet, så man ikke har så stort et arbejde med at smide dem efterfølgende?
:)