før eller efter

Du læser en tråd i debat > kost

før eller efter
Hej jeg skal lige have lidt hjælp her..
vi fik i aften bølge pommes med bøf. jeg laved 500 g pommes og 2 bøffer af 225 g .. men da jeg tog det ud af ovnen var der kun 302 gram pommes ?? og den ene bøf vejed 170 og den anden 176 gram?? men skal jeg skrive start vægten ind herinde eller slut vægtenpå maden ??
13 år10. november 2011 kl. 18:29
re: før eller efter
Bøfferne skal indtastes som rå, det er jo det de står som herinde (når du finder kødet).. Ved pommes kommer det an på hvilke det er og hvad du gjorde ved dem (og hvad der var gjort ved dem før).. "Kartoffel, pommes frites, friturestegte" findes jo, men hvis du bruger en af de andre (= ikke lavet endnu), vil jeg i hvert fald der mene, at du skal taste dem ind rå :)
13 år10. november 2011 kl. 19:10
alså de er købt frosne i super market pommes og jeg propped dem bare i ovnen ved 200 grader ?? hvad siger du jeg skal indtaste hehe
13 år10. november 2011 kl. 19:14
enig Ablanu....man kan eller se på poserne hvad kalorierne er i den variant man bruger...
13 år10. november 2011 kl. 23:11
jamen der er jo stor forskel på om man spiser 250 gram fritter eller 151 gram ?? ´der er jo flere kcal i 250 og derfor spørg jeg om jeg skal regne ud hvad de vejed før det kom i ovnen eller da de kom ud :D
13 år11. november 2011 kl. 07:16
Det må helt klart være i rå stand. Producenten kan ikke vide noget om hvor meget du fordamper fra varen inden du spiser den :-) beklager ....
13 år11. november 2011 kl. 07:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });