Fedt trang
Du læser en tråd i debat > kostLovely
re: Fedt trang
Kære Uldsok
Grinede lidt da jeg læste dit indlæg..EEEELSKER også kagedej, og ved overhovedet ikke hvor den vane kommer fra.
Et syndigt tip: Ben&Jerrys Cookie-dough... åhhhh det er sød synd, når det er bedst (må man overhovedet anbefale sådan noget kalorietungt, sukker-fedt-agtigt på madital ;o))
Men ellers kender jeg godt trangen til "fede sager" specielt de dage hvor jeg ikke får spist min afstemte portion nødder eller mandler..
Lovely
Grinede lidt da jeg læste dit indlæg..EEEELSKER også kagedej, og ved overhovedet ikke hvor den vane kommer fra.
Et syndigt tip: Ben&Jerrys Cookie-dough... åhhhh det er sød synd, når det er bedst (må man overhovedet anbefale sådan noget kalorietungt, sukker-fedt-agtigt på madital ;o))
Men ellers kender jeg godt trangen til "fede sager" specielt de dage hvor jeg ikke får spist min afstemte portion nødder eller mandler..
Lovely
13 år10. november 2011 kl. 08:42
Uldsokken (slettet)
Haha, Lovely, dejligt med en artsfælle :o) Tror jeg engang om ca 5 kg vil prøve Ben & Jerry...(og det er ok at skrive her...vi har vel stadig lov at drømme...;-))
Tror jeg vil prøve at stikke næsen i mandelbøtten og se om det hjælper...kan også være noget med en bestemt tid på måneden...hmm..
Tror jeg vil prøve at stikke næsen i mandelbøtten og se om det hjælper...kan også være noget med en bestemt tid på måneden...hmm..
13 år10. november 2011 kl. 09:00
Trif
Ååårh kan tilslutte mig det 100 procent!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kagedej er bare )(()/&"¤¤/(%¤() vildt lækkert!!!!!!!!!!!!
Ben&Jerry åååååhhhh I love it :-)
Kagedej er bare )(()/&"¤¤/(%¤() vildt lækkert!!!!!!!!!!!!
Ben&Jerry åååååhhhh I love it :-)
13 år10. november 2011 kl. 10:34
Ablanu
Et stykke (meget) mørk chokolade er ok :)
Lille råd omkring B&J: Når I køber en bøtte, så del den ind i ca 5 bøtter med det samme, så ender I ikke med at spise hele bøtten på en gang ;)
Lille råd omkring B&J: Når I køber en bøtte, så del den ind i ca 5 bøtter med det samme, så ender I ikke med at spise hele bøtten på en gang ;)
13 år10. november 2011 kl. 10:40
Uldsokken (slettet)
Hvor er det dejligt at møde andre kagedejs-elskere :o)
- har dog artigt holdt mig fra pebernødderne idag...lidt svært men ok...glæder mig nu til min sunde hjemmelavede chokolademousse her i aften - det er mums når man er på kur...rigtig luksus forkælelse
- har dog artigt holdt mig fra pebernødderne idag...lidt svært men ok...glæder mig nu til min sunde hjemmelavede chokolademousse her i aften - det er mums når man er på kur...rigtig luksus forkælelse
13 år10. november 2011 kl. 17:52
Ablanu
Uha, må man få opskriften på den sunde, hjemmelavede chokolademousse? :)
13 år10. november 2011 kl. 19:06
Uldsokken (slettet)
Ja gerne, den er fra den hjemmeside der hedder: opskrifter.heede.dk, den er guld for mig. Jeg har tilpasset opskriften lidt så den efter min mening smager bedre.
100g mælk og 6g buddingpulver(vanille-smag) koges op under omrøring så det tykner.
Hæld det over i en skål og rør 15g minarine i (jeg bruger becel)
Rør 2g olie i.
Rør ca 12g cacaopulver i.
Rør 50g DDV-yoghurt (græsk yoghurt) i og smag til med flydende SØD.
Stil det på køl en times tid eller mere.
Man kan i fx Panduro også købe en chokoladearoma, og tilsætte en anelse af det, men det er ikke nødvendigt
Smager skønt synes jeg.
Jeg kan også varmt anbefale en opskrift på "lækker fyldig chokoladekage" fra hjemmesiden..der bages kagen med henkogte pærer, den smager vildt lækkert og så kan man også være med hvis der skal spises kage. Der er naturligvis en del kalorier i både mousse og kage, men jeg har ofte kalorier i overskud bare for at nå op på det den siger er mit minimumsbehov for dagen og så er det dejligt at belønne sig selv lidt:o)
100g mælk og 6g buddingpulver(vanille-smag) koges op under omrøring så det tykner.
Hæld det over i en skål og rør 15g minarine i (jeg bruger becel)
Rør 2g olie i.
Rør ca 12g cacaopulver i.
Rør 50g DDV-yoghurt (græsk yoghurt) i og smag til med flydende SØD.
Stil det på køl en times tid eller mere.
Man kan i fx Panduro også købe en chokoladearoma, og tilsætte en anelse af det, men det er ikke nødvendigt
Smager skønt synes jeg.
Jeg kan også varmt anbefale en opskrift på "lækker fyldig chokoladekage" fra hjemmesiden..der bages kagen med henkogte pærer, den smager vildt lækkert og så kan man også være med hvis der skal spises kage. Der er naturligvis en del kalorier i både mousse og kage, men jeg har ofte kalorier i overskud bare for at nå op på det den siger er mit minimumsbehov for dagen og så er det dejligt at belønne sig selv lidt:o)
13 år11. november 2011 kl. 09:15
Normalt er jeg chokolade afhængig, men når jer er på kur kan jeg fint undvære. men jeg har nogle dage hvor jeg bare føler min krop skriger efter at jeg spiser noget med fedt i....Idag blev det så pebernødde dej (ja undskyld jeg har en svaghed for kagedej...ups) Jeg har holdt mig indenfor mit kalorieregnskab, så har ok samvittighed, men undrer mig bare over denne specifikke trang...
HIlsen Den uldne sok