Morgenmad
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Morgenmad
Måske spiser du for lidt til aften? Eller også er du bare en af dem der skal spise mere om morgenen?
Ellers prøv nogle forskellige forklag, der er massere af bud i trådene heromkring, nogle bliver meget mætte af noget som ikke rigtigt mætter andre, så prøv dig frem :)
Ellers prøv nogle forskellige forklag, der er massere af bud i trådene heromkring, nogle bliver meget mætte af noget som ikke rigtigt mætter andre, så prøv dig frem :)
13 år2. november 2011 kl. 12:08
Fluffy82
Jeg spiser en grødblanding fra Aurion (krudtuglegrød). Jeg synes den mætter væsentlig længere end alm havregrød. Jeg har i hvert fald kunnet mærke det de få gange jeg er løbet tør og har måttet nøjes. Nu tilsætter jeg mandler og frosne blåbær, mandlerne mætter, men giver jo også noget mere energi. Men jeg blev nu også mæt inden jeg fandt på at hælde mandler i.
13 år2. november 2011 kl. 12:52
Uldsokken (slettet)
Sørg for også at få protein om morgenen, de mætter godt.
Du kan blande 70g fromage frais med 100g kærnemælk og smage til med sød og vanillepulver og tilsætte lidt frugt efter smag, fx banan, det mætter godt synes jeg.
Når jeg får havregrød er det 30 g gryn, kogt på vand og så 10 g mandler og et æble med i...for mig mætter det godt.
Men ellers noget råkost til om formiddagen eller bare gulerødder i stave og godt med vand at drikke, det mætter også. Hvis du har mulighed for lidt motion om morgenen er det godt, det regulerer apetitten.
Du kan blande 70g fromage frais med 100g kærnemælk og smage til med sød og vanillepulver og tilsætte lidt frugt efter smag, fx banan, det mætter godt synes jeg.
Når jeg får havregrød er det 30 g gryn, kogt på vand og så 10 g mandler og et æble med i...for mig mætter det godt.
Men ellers noget råkost til om formiddagen eller bare gulerødder i stave og godt med vand at drikke, det mætter også. Hvis du har mulighed for lidt motion om morgenen er det godt, det regulerer apetitten.
13 år2. november 2011 kl. 14:42
elis
Her i huset er vi begyndt at lave grød af ruggryn. Det både mætter og smager godt.
13 år2. november 2011 kl. 17:29
Store_Michael (slettet)
Uldsok :-) lyder som en super lækker morgenmad..
Den vil jeg bestemt prøve når jeg igen selv er herre over kosten..
Men ellers bruger får jeg:
2 æg (kogte)
2 stk. bacon
1 rugbrød m/ost og peberfrugt
1 stk frugt
1 glas mælk
... så kan jeg lige hænge samme til kl 10 hvor nok et stykke frugt finder vej i maven :-)
Ellers står den på Ruggryn når jeg er hjemme på land.
Blev super glad for rygryn med små æbletern i... ikke som grøs, men blot med mælk på.... ingen sukker naturligvis..
Velbekomme...
Michael.
Den vil jeg bestemt prøve når jeg igen selv er herre over kosten..
Men ellers bruger får jeg:
2 æg (kogte)
2 stk. bacon
1 rugbrød m/ost og peberfrugt
1 stk frugt
1 glas mælk
... så kan jeg lige hænge samme til kl 10 hvor nok et stykke frugt finder vej i maven :-)
Ellers står den på Ruggryn når jeg er hjemme på land.
Blev super glad for rygryn med små æbletern i... ikke som grøs, men blot med mælk på.... ingen sukker naturligvis..
Velbekomme...
Michael.
13 år2. november 2011 kl. 20:05
MillerV
Hej.
Min morgenmad består af proteinpandekager og 18 mandler.
Laver til 3 dage af gangen.
6 x æggehvider
2 x hele æg
30 g havregryn (bruger havreklid)
1 knivspids salt
4 tsk sukker (bruger sukrin)
30 g protein pulver (med vanillie eller chokolade smag)
Putter gerne lidt kanel i da det skulle holde sukkertrangen nede.
Det hele skal bare røres sammen og så på panden som almindelige pandekager.
Det er masser af protein til morgenmad.
Min morgenmad består af proteinpandekager og 18 mandler.
Laver til 3 dage af gangen.
6 x æggehvider
2 x hele æg
30 g havregryn (bruger havreklid)
1 knivspids salt
4 tsk sukker (bruger sukrin)
30 g protein pulver (med vanillie eller chokolade smag)
Putter gerne lidt kanel i da det skulle holde sukkertrangen nede.
Det hele skal bare røres sammen og så på panden som almindelige pandekager.
Det er masser af protein til morgenmad.
13 år2. november 2011 kl. 20:44
clp20
Jeg starter altid dagen med et æble skåret i tern overhældt med 250 g cheasy jordbær/rabarber yoghurt og 20 g müsli... Det er kun 200 kalorier, så man kan sagtens spise et par stk. knækbrød også hvis man ikke synes det er nok - men jeg klarer snildt tre-fire timer på denne morgenmad :D
13 år4. november 2011 kl. 21:51
Lovely
Jeg spiser til hverdag
Skyr med drys af ruggryn, fiberstrø og 10 mandler - med drys af sukrin og kanel.
Det mætter indtil ca kl 10 hvor jeg spiser to klidkiks med ost.
Jeg er en af den slags mennesker, der er konstant sulten fra jeg står op til frokosttid - men dette kan holde den værste sult fra døren.
Lovely
Skyr med drys af ruggryn, fiberstrø og 10 mandler - med drys af sukrin og kanel.
Det mætter indtil ca kl 10 hvor jeg spiser to klidkiks med ost.
Jeg er en af den slags mennesker, der er konstant sulten fra jeg står op til frokosttid - men dette kan holde den værste sult fra døren.
Lovely
13 år9. november 2011 kl. 11:44
calcit
Hvis jeg spiser 100 g havregryn til morgen bliver jeg hurtigt sulten....derimod et krus med a38 og fibersund mætter mig mere...og sørger for maven fungerer.
13 år9. november 2011 kl. 17:35
Jeg mangler derfor nogle gode forslag til, hvad jeg ellers kan spise, som mætter i længere tid.