Aftensmad? Og æblekage?
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Aftensmad? Og æblekage?
I stedet på at fokusere på, at du ikke kan li' det, så prøv at tænk på det som noget nyt.. Jeg vil gætte på, at det i virkeligheden er længe siden, at du har smagt div. grønsager (eller andre ting også, for den sags skyld), og der var det kun på én bestemt måde..
Når du nævner så 'normale' grønsager som dem du godt kan li', så kommer jeg til at tænke på, både at det er en vanesag, men også at du ikke har været så meget 'rundt', og har kun smagt de grønsager som 'alle' bruger.
Jeg har ikke nogen opskrifter jeg vil give dig, jeg har i stedet et råd: Prøv! Vær nysgerrig, prøv forskellige retter, forskellige grønsager, forskellige muligheder med hakket kød osv. Hvis der er noget du så finder ud af, at du godt kan li, kan du prøve (lige som mange gør med at proppe lidt grønt i kødsovs for at 'starte' med dem) at tilføje lidt af noget du ikke mener, du kan li'..
Små skridt af gangen, lidt af det du ikke er så vild med, og hvem ved, måske er det din livret en dag ;)
Når du nævner så 'normale' grønsager som dem du godt kan li', så kommer jeg til at tænke på, både at det er en vanesag, men også at du ikke har været så meget 'rundt', og har kun smagt de grønsager som 'alle' bruger.
Jeg har ikke nogen opskrifter jeg vil give dig, jeg har i stedet et råd: Prøv! Vær nysgerrig, prøv forskellige retter, forskellige grønsager, forskellige muligheder med hakket kød osv. Hvis der er noget du så finder ud af, at du godt kan li, kan du prøve (lige som mange gør med at proppe lidt grønt i kødsovs for at 'starte' med dem) at tilføje lidt af noget du ikke mener, du kan li'..
Små skridt af gangen, lidt af det du ikke er så vild med, og hvem ved, måske er det din livret en dag ;)
13 år31. oktober 2011 kl. 15:37
calcit
tingene kan tilberedes så du kan lide et det er blot at prøve sig frem, selv holder jeg meget af hvidløg mellem mine grøntsager. Det ser ud til at du har dit at kæmpe med og det dur ikke at være så kræsen at du bliver fejlernæret i stedet...
13 år31. oktober 2011 kl. 18:16
Quinde78 (slettet)
Hvad med omelet med kylling? Prøv at google det :)
13 år31. oktober 2011 kl. 19:33
Ayme (slettet)
Der er faktisk rigtig mange ting jeg prøver at smage, for jeg gider ikke være en af de personer der bare sidder med hænderne over kors og siger "nej, det kan jeg ik li!"
Men der er så også nogle ting jeg VED jeg ikke kan li. Men synes jeg er god til at prøve :)
Vil tage rådet til mig, med små skridt af gangen. Jeg synes jo også det er rigtig træls jeg er så kræsen :( Især når man er ude at spise, og der gælder det også med drikkevare. Kan ikke lide vin og øl og sådan ( Men det er måske også en god ting jeg holder mig fra de sager, og så at de feder også ) Jeg lever jo mest af rugbrød, og det bliver bare kedeligt i længden, og savner noget godt mad en gang imellem, en lækker bøf med tilbehør :)
Jeg skal nok bare springe ud i det, og prøve med en masse forskelligt.
Omelet med kylling, har jeg aldrig hørt om, men det lyder da til noget som skal prøves :D Tusind tak for jeres svar!
- Ayme
Men der er så også nogle ting jeg VED jeg ikke kan li. Men synes jeg er god til at prøve :)
Vil tage rådet til mig, med små skridt af gangen. Jeg synes jo også det er rigtig træls jeg er så kræsen :( Især når man er ude at spise, og der gælder det også med drikkevare. Kan ikke lide vin og øl og sådan ( Men det er måske også en god ting jeg holder mig fra de sager, og så at de feder også ) Jeg lever jo mest af rugbrød, og det bliver bare kedeligt i længden, og savner noget godt mad en gang imellem, en lækker bøf med tilbehør :)
Jeg skal nok bare springe ud i det, og prøve med en masse forskelligt.
Omelet med kylling, har jeg aldrig hørt om, men det lyder da til noget som skal prøves :D Tusind tak for jeres svar!
- Ayme
13 år2. november 2011 kl. 12:49
calcit
Du kan sagtens spise en lækker bøf med tilbehør ? hvad er dit? Bløde løg? Jeg har spst mange bøffer i mit forløb er stor kød elsker og heldigvis er det god protein kilde.... Det virker som om du ikke har smagt så meget forskelligt. Og derfor ikke så mange bud på maden.....æggekage er også et bud med mager bacon eller røget mørbrad. Tomat og purløg...og et stykke groft rugbrød....
13 år6. november 2011 kl. 11:58
AnneT (slettet)
Hej Ayme :)
Du lader til at være en kanon målgruppe for vægtkonsulenternes program da de næsten ikke bruger kartofler, pasta og ris og mest kylling g fedtfattigt kød :)
Prøv at gå ind på deres hj.side vaegtkonsulenterne.dk og se opskrifter. Der er også en hj.side der heder slankeretter.dk jeg kan dog ikke få den frem lige nu. Der er masser af inspiration billeder af retter og læsestof
held og lykke
Anne
Du lader til at være en kanon målgruppe for vægtkonsulenternes program da de næsten ikke bruger kartofler, pasta og ris og mest kylling g fedtfattigt kød :)
Prøv at gå ind på deres hj.side vaegtkonsulenterne.dk og se opskrifter. Der er også en hj.side der heder slankeretter.dk jeg kan dog ikke få den frem lige nu. Der er masser af inspiration billeder af retter og læsestof
held og lykke
Anne
13 år8. november 2011 kl. 09:39
Jeg er så uheldig at jeg er rigtig kræsen!
Jeg kan ikke lide kartofler,ris, pasta, hakket kød (frikadeller og alt det) Sovs er jeg heller ikke så god til. Alt det "danske" mad er jeg ikke så god til. Elsker frugt, men kan heller ikke så godt lide grøntsager (udover agurk, gulerødder, iceberg, ja, det var vidst det) Jeg er simpelthen så træt af at spise rugbrød hver dag. Og det er en rigtig kedelig salat, når der kun er agurk i.
Er der nogen der har en god lækker opskrift til noget lækkert aftensmad? Måske med noget kylling? Jeg googler også helt vildt, men synes det er rigtig svært at finde noget, hvor jeg kan li det meste.. Kan også godt li fisk.. Er bare så træt af rugbrød.. Håber der er nogen der ligger inde med en god opskrift. Og nogen der måske har en god opskrift på en sprød æblekage?