Stegt flæsk

Du læser en tråd i debat > kost

Stegt flæsk
Stegt flæsk med persillesovs, kan dette overhovedet laves på nogen sund måde?? tænker flæsk i ovnen. sovs jævnet med maizena. Hvor meget kan man tillade sig at spise?
13 år17. oktober 2011 kl. 23:31
re: Stegt flæsk
jeg tænker det vigtigste er, at få fat i så meget reelt kød som overhoved muligt + ikke spise fedtkanten? om du steger det, eller kommer det i øvnen er nok ikke der den store forskel ligger.. ikke umiddelbart.
ellers må du evt. se det som selvforkølelse, hvis stegt flæsk med persillesovs er en ret du er virkeligt glad for? så lave den, som du plejer og lad det være en sjældenhed, som.. måske bare er sundest for sjælen? mit bud. smiler.
13 år18. oktober 2011 kl. 05:55
Alt er et valg det er dit valg.....som der er skrevet hvis du holder af stegt flæsk så få det en sjælden gang....
Jeg har lavet det undervejs fordi manden elsker flæsk....og jeg har så spist et stykke eller 2.....med et persilledrys over grøntsagerne......
13 år18. oktober 2011 kl. 13:08
Man kan vælge at panere det og stege det på en plade i ovnen, eller den mere fedtfattige metode uden panering og så lægge det på risten i ovnen og lade alt fedtet smelte af ned i bradepanden.
Mht. sovsen så synes jeg ikke mælkesovs med maizena smager godt. Det smager nærmest ligesom maizenagrød hvis du kender det. Jeg vil jævne med hvedemel og så røre godt i sovsen så den ikke brænder på.
Jeg ved ikke hvor meget du kan tillade dig at spise, da jeg ikke har prøvet at taste det ind.
13 år18. oktober 2011 kl. 17:26
Lav sovsen på en sund måde, drop fedtkanten (som Maribel også skrev) og lav en masse lækre grønsager til, vil jeg sige.. Og tast evt ind herinde, så du ved, hvor meget kød du kan spise?
Og så en god omgang RIGTIG nydelse :)

Men som calcit siger, en enkelt gang.. :)
13 år18. oktober 2011 kl. 17:26
Drop kartoflerne, spis moderat med sovs og spis flæsket MED fedtkant på. Lav eventuelt lidt grøntsager til.

13 år28. oktober 2011 kl. 09:33
Tiju - Med fedtkant?
13 år28. oktober 2011 kl. 10:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });