ved opskrifter - mål af kcal, når samlet mængde svinder i vægt

Du læser en tråd i debat > kost

ved opskrifter - mål af kcal, når samlet mængde svinder i vægt
Hej i andre mad i tal mennesker :-)

er lidt i tvivl om dette er det rigtige forum, men nu prøver jeg at skrive ud alligevel

Jeg er sådan i tvivl om, hvordan man får talt de rigtig antal kalorier/gram, når man bruger opskrifter.
Jeg er fx. med glad for at lave en wok ret med hakket oksekød og en masse grønsager, men udfra opskriftsiden så der en samlet vægt/antal gram for hele opskriften, mens det færdige resultat af retten er langt lavere, da kødsaft og væsken i grønsagerne jo løber fra. Jeg har hidtil blot opdelt den samlet portion i fire ca. lige store mængder (laver altid til flere dage) og deler så det samlet indhold opskriften giver i fire og skriver det ind. Men vil rigtig gerne høre, hvad nogle af jer andre gør med den svindende vægt, da det ikke altid er muligt at gøre det på den led, og er bange for at få talt for lidt kalorier med, ved blot at skrive vægten af den færdige ret ind.

Håber i kan hjælpe :-)

vh
13 år16. oktober 2011 kl. 22:43
re: ved opskrifter - mål af kcal, når samlet mængde svinder i vægt
Hvis du finder ud af, hvor meget vand der forsvinder, kan du angive dette med -x vand i retten - derved får du et lavere samlet gram-tal på retten, men lige så mange kalorier som før :)
13 år16. oktober 2011 kl. 23:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });