#2 af heyheymeddig (slettet)
Kcal i müslibolle?
Du læser en tråd i debat > kostheyheymeddig (slettet)
re: Kcal i müslibolle?
jeg tror bollen består af hvedemel, rosiner, havregryn, hasselnødder og lidt grahamsmel.. hvis det kan være til nogen hjælp :)
13 år16. oktober 2011 kl. 10:42
Ablanu
Det kommer meget an på bageren, vil jeg sige.. Nogen propper nok bunkevis af sukker i (som i det meste müsli), hvor andre er knap så slemme.. Det bedste vil nok være at spørge bageren, hvor bollen er købt/skal købes.
Ellers kan du prøve at se på en hjemmelavet opskrift, denne har f.eks. næringsindhold med: dk-kogebogen.dk
I så fald ville din bolle give ca. 130 kcal :)
Ellers kan du prøve at se på en hjemmelavet opskrift, denne har f.eks. næringsindhold med: dk-kogebogen.dk
I så fald ville din bolle give ca. 130 kcal :)
13 år16. oktober 2011 kl. 12:47
Wolfgirl (slettet)
Hvis man sammenligner med en grovbolle fra kohberg eller lignende af dem man køber i supermarkeder så kan man jo regne med at der i dem ofte er omkring 160kcal og så kan man jo prøve at regne ud om den fra bageren var større eller mindre/tungere eller lettere end sådan en bolle..
13 år16. oktober 2011 kl. 16:41
clp20
Altså jeg har bagt nogle selv på et tidspunkt, altså af dem med nødder og rosiner. Dem beregnede jeg til at indeholde mellem 150 og 175 kalorier :) men det kommer nok meget an på indholdet af sukker, de her indeholdt kun en tsk pr 12 boller ;)
13 år18. oktober 2011 kl. 06:52
Er der nogle der ved hvor mange kcal der cirka er i sådan en müslibolle fra bageren? en bolle på cirka 50-60 gram?