Kcal i müslibolle?

Du læser en tråd i debat > kost

Kcal i müslibolle?
Hej alle.
Er der nogle der ved hvor mange kcal der cirka er i sådan en müslibolle fra bageren? en bolle på cirka 50-60 gram?
13 år16. oktober 2011 kl. 10:38
re: Kcal i müslibolle?
jeg tror bollen består af hvedemel, rosiner, havregryn, hasselnødder og lidt grahamsmel.. hvis det kan være til nogen hjælp :)
13 år16. oktober 2011 kl. 10:42
Det kommer meget an på bageren, vil jeg sige.. Nogen propper nok bunkevis af sukker i (som i det meste müsli), hvor andre er knap så slemme.. Det bedste vil nok være at spørge bageren, hvor bollen er købt/skal købes.
Ellers kan du prøve at se på en hjemmelavet opskrift, denne har f.eks. næringsindhold med: dk-kogebogen.dk
I så fald ville din bolle give ca. 130 kcal :)
13 år16. oktober 2011 kl. 12:47
Hvis man sammenligner med en grovbolle fra kohberg eller lignende af dem man køber i supermarkeder så kan man jo regne med at der i dem ofte er omkring 160kcal og så kan man jo prøve at regne ud om den fra bageren var større eller mindre/tungere eller lettere end sådan en bolle..
13 år16. oktober 2011 kl. 16:41
Altså jeg har bagt nogle selv på et tidspunkt, altså af dem med nødder og rosiner. Dem beregnede jeg til at indeholde mellem 150 og 175 kalorier :) men det kommer nok meget an på indholdet af sukker, de her indeholdt kun en tsk pr 12 boller ;)
13 år18. oktober 2011 kl. 06:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });