Suppe-tiden er over os.
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Suppe-tiden er over os.
ville porrerne alene ikke være det bedste valg.....så kan alt jo kaldes suppe....
13 år11. oktober 2011 kl. 10:41
krysser (slettet)
Forstår ikke hvad du mener??
Opskriften er oprindeligt fra karoline, jeg har bare lavet den om i en lidt mere fedtfattig udgave.
Opskriften er oprindeligt fra karoline, jeg har bare lavet den om i en lidt mere fedtfattig udgave.
13 år11. oktober 2011 kl. 11:51
Lovely
Mums Krysser... den skal da prøves.. skal porrene koges I suppen - eller inden?
13 år11. oktober 2011 kl. 12:02
krysser (slettet)
Hej Lovely.
De skal bare ned i suppen og koge med, når osten er smeltet. Glemte at skrive, at man også lige skal smage til med salt og peber :o)
De skal bare ned i suppen og koge med, når osten er smeltet. Glemte at skrive, at man også lige skal smage til med salt og peber :o)
13 år11. oktober 2011 kl. 12:11
Trif
Lyder som en lækker suppe!!! Jeg er også vild med suppe :-)
Min favorit er (frost) suppeurter/broccoli/blomkål der koges med vand og flåede tomater, godt med hvidløg og chili. Koges lidt og blendes så. Jeg putter gerne kikærter og kyllingrester i.
Ellers et blomkål der koges med to boullionterninger og passende vand, blendes og spises.
Min favorit er (frost) suppeurter/broccoli/blomkål der koges med vand og flåede tomater, godt med hvidløg og chili. Koges lidt og blendes så. Jeg putter gerne kikærter og kyllingrester i.
Ellers et blomkål der koges med to boullionterninger og passende vand, blendes og spises.
13 år11. oktober 2011 kl. 12:44
mostermy (slettet)
I samme opskrift som kryssers, kan man også putte godt med revet gulerødder i. Og så lige svitse et løg først :o)
Det er nam.
Det er nam.
13 år11. oktober 2011 kl. 13:54
krysser (slettet)
Mums Trif og Mostermy, det er rigtig gode opskrifter og forslag i kommer med.
Det er bare så dejligt med noget ny inspiration.
Jeg er også stor fan af karolines supper, specielt karrysuppen og så med peberfrugt og porrer i :o)
Det er bare så dejligt med noget ny inspiration.
Jeg er også stor fan af karolines supper, specielt karrysuppen og så med peberfrugt og porrer i :o)
13 år11. oktober 2011 kl. 14:02
Lovely
yum yum.. denne tråd er da guld for en suppeelsker som mig.... noterer ned, så jeg nærmest har skrivekrampe.. nu skal der eksperimenteres hjemme i eget køkken
13 år12. oktober 2011 kl. 07:58
Belfast (slettet)
En lækker og let suppe er:
Masser af revet gulerod
Hakket løg
Hvidløg
Bouillonterning
Vand.
Kog til det er mørt... tilsæt lidt friskost og blend...
Mums Fillibaba siger jeg bare...
Tror faktisk lige jeg vil lave noget så jeg har til dage:0)
Masser af revet gulerod
Hakket løg
Hvidløg
Bouillonterning
Vand.
Kog til det er mørt... tilsæt lidt friskost og blend...
Mums Fillibaba siger jeg bare...
Tror faktisk lige jeg vil lave noget så jeg har til dage:0)
13 år15. oktober 2011 kl. 10:11
Igår aftes fik jeg ostesuppe, og tænkte jeg da lige ville dele opskriften.
Kog 1 liter vand sammen med en boullionterning, når vandet koger tilsættes 200 gram philidelphia naturel light. Vent til osten er smeltet, hvorefter der tilsættes porrer skåret i ringe, så man synes det passer.
Server med brød til.
Kom gerne med opskrifter på alle jeres lækre og sunde supper.