Inspiration SKYR

Du læser en tråd i debat > kost

Inspiration SKYR
Det syrlige stads, som egentlig smager skønt.

Jeg bruger det hver dag til morgenmad - med fiberstrø og mandler, men er der nogen, der har ideer til, hvordan man ellers kan bruge det (jeg køber altid Løgismose Skyr fra Netto - jeg synes konsistensen er helt rigtig - og smagen passende syrlig)

Håber der er nogen med gode ideer!
13 år11. oktober 2011 kl. 08:57
re: Inspiration SKYR
Jeg bruger skyr til at lave dressinger af.
Der blander jeg lidt hvid balsamico eller hvidvinseddike i, lidt honning, lidt sennep, lidt mayonaise, hakket løg, salt og peber.

Så er grunddressingen lavet. I den kan alt mulig blandes i. Karry/mangochutney, ketchup, paprika, krydderurter, hvidløg. Lad fantasien sætte grænserne :o)
13 år11. oktober 2011 kl. 13:56
Jeg koger noget af det frugt jeg har hjemme til frugtmos, stiller det i lukket emballage i køleskabet og hælder det over min Skyr. Det søder på den naturlige måde. Jeg har som regel æblemos, men jeg har også lige lavet en portion hvor der både er æbler, blommer og pærer.
13 år22. oktober 2011 kl. 07:52
Hej Hannah1 - tak for tippet. Lyder lækkert. Bruger du sødemiddel - eller vanilje eller andet til at give smag i frugtmosen (jeg er lidt af en novise, når det kommer til disse ting!)

Lovely
13 år24. oktober 2011 kl. 09:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });