Jeg er på randen til at græde

Du læser en tråd i debat > kost

Jeg er på randen til at græde
Hej
Jeg kan snart ikke mere...har nu i fire uger spist alt det gode, præcise står beskrevet nedenfor, samt er begyndt at motionere siden i torsdags.. men har KUN taget på!? Ikke nok med at jeg har taget FIRE kilo på i vægt, er jeg også blevet 5cm større omkring røven/enden/numsen/hoften... jeg forstår det ikke!?
Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, eller skal jeg bare køre på?

En gennemsnitlig dag ser således ud:
morgen: 200g tykmælk + 50g havregryn
frokost: 150g kød (kylling, lam, okse, gris -varierer) + 150g grøntsager (oftest; salat, rødebede, tomater, agurk, squash)
Aften: 150-200g kød (varieret ligesom til frokost) + 150-200g grøntsager (varierer ligesom til frokost)

Disse faktorer har jeg selv tænkt kunne have en indflydelse:
- Jeg har i lidt under et halvt år spist alla en anorektiker i den tro at jeg ville tabe mig - det gjorde jeg såmænd også - men det var i en enooormt lille grad, og det der egentligt est gjorde forskellen var at min mavesæk konstant var mindre fyldt og at jeg derfor følte mig tyndere. Dog fandt jeg ud af at mit stofskifte faldt og at jeg netop fordi min krop var i mad-underskud i forhold til hvad jeg plejede at give den, så tog jeg på hver gang jeg spiste bare det miindste. Derfor stoppede jeg, og begyndte istedet at spise som ovenstående....
-Jeg begyndte at motionere i torsdags (løbe), og har gjort både torsdag, fredag, lørdag, mandag i gennemsnit 1,5 kilometer. Derfor kunne det jo tænkes at mine nummi-muskler er blevet større, og at det derfor måler mere. Men hvorfor har jeg så så meget fedt på maven?

undskyld det blev så langt - er bare UMÅDELIGT FRUSTRERET!!?!??
13 år6. oktober 2011 kl. 21:56
re: Jeg er på randen til at græde
Jeg tænker umiddelbart på hvad dine smileys siger i oversigten? Du får for lidt grønt, måske for meget kød (+hvor er fisken?), får du nok at drikke og er vitamin balancen nogenlunde som den skal være? Spiser du nogenlunde op til basisforbrændingen og har det underskud du skal have for at på sigt tabe dig det du har sat dig som må`l? Jeg tror at hvis du kan svare positivt på de her overvejelser, er der ikke andet for end at være tålmodig og fortsætte som hidtil. Jeg har selv haft september måned med en vægtøgning på tre kg trods at holde kcal-underskuddet, og så efter mensis gik der fire dage og så var vægten droppet 4 kg. De første 14 dage var det nemt nok at sige 'nå pyt, vægttabet kommer nok om lidt', men til sidst, nej hvor var jeg skuffet. Prøv at holde ud, og lad være med helt at stoppe med at spise. Det hjælper ikke, det sætter bare kroppen endnu mere i krise.
13 år7. oktober 2011 kl. 02:05
Har du oprettet det samme indlæg i vægttabsforummet? Beslut dig for hvor du vil have diskussionen til at foregå, ellers bliver det noget rod.
13 år7. oktober 2011 kl. 05:01
Jeg synes du får for lidt mad. Jeg har også taget på med den metode du anvender. Du skal spise 6 gange om dagen. Jeg kan ikke se du får mellemmåltider? Og måske mange flere fibre, da jeg ikke kan se hverken knækbrød eller rugbrød i din kost.
Og prøv kun at spise frugt med lavt glykæmisk indeks, dvs kun æbler, pærer og blommer. Plus ca 10 mandler, så skal det nok rykke i den rigtige retning :-) Held og lykke med det.
13 år22. oktober 2011 kl. 07:58
Her er et par gode artikler der bl.a. forklarer hvordan kroppen reagerer ved/efter "sulte-kure":

(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)

(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)

13 år22. oktober 2011 kl. 08:54
Jeg ville prøve at skifte morgenmaden ud med noget godt kød og rigeligt med fedt istedet. Prøv at søg i google på Paleo, som på dansk vidst bliver kaldt stenaldermad. Jeg har selv lige smidt 11kg på 2 måneder ved at spise kød og en røvfuld fedt, og ved at droppe alt brød, pasta, ris kartofler og sukker. Eneste undtagelse er den ene gang om ugen hvor jeg æder igennem af alt jeg har lyst til.

jeg spiser 2 måltider om dagen, morgen kl 7 og aften kl 18, i løbet af dagen er jeg slet ikke sulten men spiser måske en lille håndfuld nødder.

Og jeg dyrker intet motion overhovedet.

Tjek ham her, en dansker som spiste 5000 kalorier om dagen og alligevel tabte sig genvejen.dk

Med hensyn til at spise MANGE små måltider om dagen, så er det noget VÅS som jeg ikke ved kommer fra. En ny undersøgelse viser at der ikke er noget vægttab ved at spise mange kontra få måltider om dagen, læs her ncbi.nlm.nih.gov

Her er en række hjemmesider til inspiration hvis du gerne vil lære lidt mere, og som går imod de gængse tåbelige kostråd:-)

leangains.com
Den her hjemmeside er ejet af Martin Berkhan, tror han er svensk bodybuilder. Han ved hvad han taler om, skriver for nogle store magasiner og er personlig træner. Han køre et IF(Intermittent Fasting) princip, som handler om at faste 16 timer og spise i et 8 timers vindue hver dag. (det her er der en række fordele ved, og sænker IKKE dit stofskifte). Læs selv videre på hjemmesiden.

robbwolf.com
Paleo fortaler. Der er ikke så meget at sige, manden fremlægger en masse videnskabelig data omkring paleokost, der findes også et forum. Søg eventuelt på Robb Wolf i google.

marksdailyapple.com
Endnu en hjemmeside omkring stenalderkost, dog lidt en variant til Robb Wolf.

Generelt vil jeg foreslå at du læser RIGTIGE videnskabelige artikler omkring kost og hvorledes kosten virker på kroppen, for de fleste råd folk kommer med stammer fra noget de har læst i et sladderblad eller noget man bare har hørt man skal gøre(eksempelvis at kostpyramiden er sund, eller spis 6 gange om dagen).

Håber du finder ud af det, held og lykke fremover.

Ser lige at brugeren er slettet, sender beskeden alligevel:-)

13 år28. oktober 2011 kl. 08:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });