PCOS-venlig diæt?

Du læser en tråd i debat > kost

PCOS-venlig diæt?
Hej alle

Jeg har desværre PCOS, men kan ikke få henvisning til en diætist, og jeg har ikke selv råd til én.

Er der mon nogen, der har været til én, og som har en kur jeg må låne? Den SKAL være PCOS-minded, da jeg har det i alvorlig grad (er steril, bla.)
13 år25. september 2011 kl. 16:09
re: PCOS-venlig diæt?
Hej Panzerprinsesse
øv med PCOS.

lån evt. disse bøger på biblioteket:
"The natural diet solution for PCOS and infertility : how to manage polycystic ovary syndrome naturally"
og
"Fra barnløs til frugtbar : spis dig ud af PCOS"
god bedring.
13 år26. september 2011 kl. 07:37
Køb bogen; Spis dig gravid.....min søns kæreste gjorde det og tabte 15 kg og bingo efter 6 mdr var der baby på vej......
13 år26. september 2011 kl. 10:32
Hej Panzerprinsesse :)

Jeg ved for at være ærlig ikke engang hvad PCOS er, men kender tilfældigvis denne her blog, og tænker at den lige må være noget for dig!

pcoliv.dk

Håber den kan bruges :)
13 år26. september 2011 kl. 19:03
Hej

Jeg har også PCOS - jeg har bare gået af vide, at man skal spise proteinrig mad og passe på med sukker og kulhydrater. Men jeg har heller ikke været forbi diætist, så mere ved jeg ikke.
13 år29. september 2011 kl. 10:09
Hejsa, min kæreste har PCOS og har lagt kosten om, spist efter kiss kost princippet i snart 2 år.
Som skrevet tidligere, er der bogen spis dig gravid, samt Bøgerne Spis maven flad, samt fortsættelser til bogen, i disse bøger er der en del opskrifter til piger med PCO.
Af andre bøger er knæk sukkertrangen, og sund base.
Min kæreste bruger også meget pcoliv og få inspiration fra.
Spis maven flad er fra frk. Skrump, som også har været med til at skrive noget til bogen Spis dig gravid.
Håber du kan bruge nogle af rådene, ellers vil jeg gerne være behjælpelig, med mere
13 år5. oktober 2011 kl. 11:59
Guruen indenfor PCOS hedder Svend Lindenberg og ved alt!
Her er hjemmesiden hvor du finder al den hjælp du har brug for.
Han lærte mig at jeg ikke er doven, udisciplineret eller bare en sørgelig eksistens, men at jeg har PCOS og at det faktisk kan behandles.
Ham kan du sagtens få en henvisning til. Ellers må du hidse dig op!
Good luck.

lindenberg.dk
13 år10. oktober 2011 kl. 18:52
Hej Panzerprinsesse,

PCOS venlig kost går blandt andet ud på at spise mere protein og mindre kulhydrat. og for nogles vedkommende også lidt mere fedt. Du skal helt forsøge at undgå sukker. Det kan godt være svært i starten, men det bliver nemmere når du har lært at styre dit blodsukker. Du kan søge på sukkerfri kost, så kan du måske finde en liste over hvordan du kan trappe ud af sukker og for kulhydratsrig mad over nogle uger, hvis du ikke er frisk på en kold tyrker.

På dette her link får du nogle idéer om hvad du skal undgå for at holde dit blodsukker stabilt, men der er også en dejlig liste over ting som er gode at spise: pcoliv.dk

Bemærk at du altid bør have en sammen sætning i et måltid som er ca 33 E % protein, 33 E % kulhydrat og 33 E % fedt. Det er madital rigtig god til at holde øje med.

Det kan godt være det er lidt svært at holde præsist, men det vigtigste er at man gør noget og at man får ændret lidt på sin sammensætning. De fleste af os spiser for meget kulhydrat.

Hilsen den anden PCOpige :-)
13 år11. oktober 2011 kl. 22:11
Tak ofr svarene ; )
13 år26. oktober 2011 kl. 15:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });