dadeler

Du læser en tråd i debat > kost

dadeler
er der nogen der kender kj tallet for friske dadler
13 år16. september 2011 kl. 21:15
re: dadeler
Jeg fandt dette svar hos De Danske Vægtkonsulenter:

"I en almindelig frugt, som et æble eller en pære eller en appelsin" er der 75 kalorier hvis frugten har en størrelse, så den vejer 125 g.

Spiser man 24 g dadler, får man også 75 kalorier. Og hvor meget fylder 24 g dadler mon ?? Jeg gætter på to stk. dadler uden sten. Så det er ikke mange dadler, man kan få, hvis det skal svare til en frugt. Man kan næsten lige så godt lade være og det er jo også hvad DDV har valgt ! slet ikke at have dem med i deres kostplan.

Dette bare til en sammenligning.
Jeg ved jo godt DDV ikke regner i kalorier.

Tallene har jeg fra Politikkens Kalorie og Kosttabel af Søren Damgaard."
13 år18. september 2011 kl. 19:20
desværre ikke men mon ikke de er kalorietætte ...
13 år18. september 2011 kl. 20:39
calorieking.com
her er et link til info om friske dadeler - typ Deglet noor... der findes utallige forskellige typer dadeler - fandt jeg ud af når jeg læste en wiki artikel om emnet...

siden er på engelsk - men heldigvis kunne man taste ind 100g portion og få data...

100g friske dadler:
282 kcal eller 1179 kJ
fedt: 0,4g
protein: 2,5 g
kulhydrater: 75 g
heraf sukkerarter: 63,4 g
kostfiber: 8g

Så ja - dadler er energitætte - men stadig meget sundt slik!

Hilsen
Sól
13 år18. september 2011 kl. 22:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });