#2 af Zui (slettet)
Hvad skal du have til aftensmad ?
Du læser en tråd i debat > kostZui (slettet)
re: Hvad skal du have til aftensmad ?
Fik hjemmelavet squash suppe med vajami rejer i dag.
13 år10. september 2011 kl. 21:48
Wolfgirl (slettet)
Jeg lavede wokret af 250g tofu, 260g squash, 100g champignon, 2 fed hvidløg, 200g hakkede tomater med hvidløg.. Det smagte virkelig godt! :-)
13 år10. september 2011 kl. 23:33
kokkemor (slettet)
@damaged ... jeg har noget tofu stående i et glas med en saltopløsning ... hvad gør jeg med det ? Skal det "ternes" og steges eller ned i en sammenkogt ret ? Jeg vil gerne snart have det spist og både børn og drenge spørger spændt eller er det foruroliget til det ;-)
13 år11. september 2011 kl. 07:57
Wolfgirl (slettet)
Ja, det jeg gør er at skære det i små tern og stege det på panden i lidt planteolie. Det er bedst at anvende en del krydderier til det, da det ikke smager af så meget i sig selv synes jeg. Jeg steger det som regel for sig selv inden jeg steger grønsagerne fordi det er lidt skrøbeligt og nemt går i stykker. Så blander jeg det til sidst med grønsagerne.
Nogen gange bruger jeg også de stegte tern i pitabrød eller tortillapandekager :-)
Man kan også grille det, evt i skiver. Det gjorde jeg engang sidste år med et nogenlunde resultat, men så er det godt at have en mager sovs eller dressing til, for igen synes jeg ikke at den 'natura' udgave smager af så meget alene...
Men det varierer også lidt fra mærke til mærke. Den jeg oftest køber er Nagel Tofu, der indeholder mere protein(14,2g/100g) end de fleste andre tofuer(7,8g/100g). tofunagel.com
Den kan fås i de fleste velassorterede helseforretninger.
Held og lykke med tofuen :-)
Nogen gange bruger jeg også de stegte tern i pitabrød eller tortillapandekager :-)
Man kan også grille det, evt i skiver. Det gjorde jeg engang sidste år med et nogenlunde resultat, men så er det godt at have en mager sovs eller dressing til, for igen synes jeg ikke at den 'natura' udgave smager af så meget alene...
Men det varierer også lidt fra mærke til mærke. Den jeg oftest køber er Nagel Tofu, der indeholder mere protein(14,2g/100g) end de fleste andre tofuer(7,8g/100g). tofunagel.com
Den kan fås i de fleste velassorterede helseforretninger.
Held og lykke med tofuen :-)
13 år11. september 2011 kl. 09:46
Perle3009 (slettet)
penne med skinke og porre....
13 år12. september 2011 kl. 13:32
celine87 (slettet)
Spaghetti carbonara med fuldkornpasta, kalkunbacon og porrer! :-)
13 år12. september 2011 kl. 15:33
kokkemor (slettet)
iaften står den på frikadeller med reven courgette - tomatsauce og gulerodssalat med ristede græskarkerner
Imorgen får vi gæster i sommerhuset og det skal være let ! Kalvefilet i ovnen, ris og tomatsauce ( vi koger videre på gårsdagens ! ) og grønne bønner .... og måske is til dessert - altså for børnenes skyld ;-)
Imorgen får vi gæster i sommerhuset og det skal være let ! Kalvefilet i ovnen, ris og tomatsauce ( vi koger videre på gårsdagens ! ) og grønne bønner .... og måske is til dessert - altså for børnenes skyld ;-)
13 år16. september 2011 kl. 10:10
calcit
Brunkål.....kan ikke fordrage flæsket....under 100 kcal pr 100 gram...det er vel ok.
13 år16. september 2011 kl. 16:36
Ulla Mikkelsen
Calcit - ja det er det, jeg ville spise ca. 300 g og så med lidt kartofler til, jeg gider heller ikke flæsket, men elsker Brunkål :O)) -
Jeg har spist 100 g oksesteg, med 250 g bønner, 100 g kartofler og 100 g sovs til aften uhm :O)) det gav kun 412 kcal.:O)
Jeg har spist 100 g oksesteg, med 250 g bønner, 100 g kartofler og 100 g sovs til aften uhm :O)) det gav kun 412 kcal.:O)
13 år16. september 2011 kl. 18:39
God weekend til alle ;-)