Gør det en forskel? please hjælp.

Du læser en tråd i debat > kost

Gør det en forskel? please hjælp.
Hej alle skønne kvinder :)
Efter at have været på en streng kur, har jeg besluttet at jeg må belønne mig selv snart, og derefter forsætte kuren.
Jeg skal til fest, så jeg regner med at drikke vin, og spise pizza. Mit spørgsmål er, om der er forskel på at indtage eks. 3000 kcal, eller 5000 kcal på samme dag? Altså kan kroppen godt indtage SÅ mange kcal om dagen?´Eller tager man det samme på, ved at spise 3000 kcal som ved at spise 5000 kcal? Håber i forstår hvad jeg mener :) Kh Locoloco.
13 år7. september 2011 kl. 16:37
re: Gør det en forskel? please hjælp.
Regn med, at den tager alt overskud på :)
Det er noget med, at hvis man spiser så meget, at maden bliver 'skubbet' igennem systemet, vil den ikke nå at optage det hele, men jeg tror der skal ekstreme mængder (kilo/liter-mængder) til.. Tror ikke det er nice :)

Hvorfor ikke lave en belønning der ikke inkluderer mad? Det kan være et stort slag at ende med at tage et halvt kilo (permanent!) på efter sådan en aften (+ de 1-3 kilo man nok tager på som væske mm)
13 år7. september 2011 kl. 16:50
re: Gør det en forskel? please hjælp.
Kcal indtaget minus kcal forbraendt= vaegt paa eller af

Man tager de kcal paa man spiser mere end man har forbraendt MEN naar det er sagt, de dage jeg har spist ekstra til fest etc. er hurtigt hoppet af igen. Saa laenge det ikke er for ofte. Men proev at holde igen, ikke gaa helt amok og tyk langsomt og nyd den pizza mens du kan :) God fest!
13 år10. september 2011 kl. 08:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });