Grublegruble

Du læser en tråd i debat > kost

Grublegruble
Hej derude :-)!

Som overskriften lyder grubler jeg lidt her for tiden.
Først vil jeg lige fortælle om mig selv..

Jeg er 15 ½ år gammel, ca 164cm høj (uf, jeg er lille. I know) og vejer omkring de 50-51kg
Jeg går til badminton 3-4 gange om ugen, á 2 timer.
Og evt. turneringer eller holdkampe i weekenden. Går helst min. 1 time om dagen.
Normalt når jeg op på at spise 1200 kcal om dagen, jeg prøver virkelig!

Men det er svært. Jeg hader at spise meget energimættet mad, man får sig til at føle sig så fed, men hader også at spise mig overmæt.
Jeg har IKKE spiseforstyrrelse (jeg er et madøre ;-)) Kan bare ikke spise så meget.

Nå. Men. Mit spørgsmål er, skal jeg spise mere end de 1200kcal??
For hvis jeg gør tager jeg altså på. Jeg tager allerede på ved at spise 1200kcal.
Og det synes jeg er mega mærkeligt! For jeg forbrænder TYDELIGVIS mere.

Har i nogle gode råd? Til min situation? Ska' jeg indtage flere kcal? Hvordan? Og hvis - hvordan undgår jeg så at tage på? Hjælphjælp. Grubegruble.

Mvh Superlakridsen
13 år30. august 2011 kl. 19:52
re: Grublegruble
Du skal i hvert fald ikke tabe dig..
Har du fået tjekket dit stofskifte? Hvis du (med så meget træning) kun spiser for 1200 kcal om dagen, og tager på, må der være noget galt der.. Muligvis fordi du (over længere tid) har spist så lidt..
Personligt tror jeg dog mere på, at du kommer til at småspise, eller også kan der være nogle weekender med alkohol, som du ikke lige får med.. Mange bække små, du ved..

Mht. at spise mere, så tag f.eks. nogle nødder - sunde, men energirige. Også avocado er god i den stil, men generelt er det ikke svært at spise lidt flere kalorier: Vælg de lidt federe alternativer (kød, mælk, ost osv).

Og det med, at du ikke lider af en spiseforstyrrelse.. Har du hørt om ortoreksi?
Og
13 år30. august 2011 kl. 20:04
re: Grublegruble
puuh.. jeg kender godt det med, ikke at kunne spise særligt meget uden at tage på. På trods af et okay aktivitetsniveau.
men umiddelbart vil jeg tro, det bedste er at spise mere. i starten vil man tage på.. men på sigt vil det udligne sig! det kræver bare lidt overvindelse..

med hensyn til, du siger du ikke kan spise mere end de 1200 kcal. kan du ikke klemme mere ned, eller hvordan? evt prøv at spis oftere. også selvom det betyder du skal spise 8 gange om dagen. det bliver nemmere, når man ikke skal tage så meget af gangen. bare et bud!
13 år30. august 2011 kl. 21:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });