Alternativer til fisk
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Alternativer til fisk
Skal lige høre: Kan du ikke li det eller er du veganer (eller hvad sådan noget nu hedder)?
13 år29. august 2011 kl. 21:21
mealth (slettet)
Jeg kan simpelthen ikke lide det. Er blevet tvangsfodret som barn (og det er ikke blot en overdrivelse. Meget upædagogisk dagplejemor, som lod mig sidde sulten ved bordet, til mine forældre hentede mig om eftermiddagen, hvis jeg nægtede at spise det fisk, hun serverede. Og sådan var det hver dag!). Det har nok desværre ødelagt mit forhold til fisk, for jeg får det ofte dårligt, hvis jeg skal prøve at smage.
Skaldyr kan jeg faktisk godt spise, men kan så selvfølgelig ikke tåle det.
Skaldyr kan jeg faktisk godt spise, men kan så selvfølgelig ikke tåle det.
13 år29. august 2011 kl. 21:27
Ablanu
Der er jo tonsvis af forskellige slags fisk? Hvad med f.eks. at prøve at blande en smule i en ret? Lasagne, blot et par gram pr. 100g, og så 'trappe op'. Min mormo påstod, at hun ikke kunne li' fisk, men hun endte alligevel med at tage to potioner af noget laks min mor lavede ;)
Det er jo ikke alle fisk der skriger 'FISK' ud over det hele, prøv nogen der er milde i smagen.. Prøv nogle forskellige, og i forskellige retter, så skal det nok gå :)
Om ikke andet kan du prøve at få andre til (nogengange) at proppe lidt fisk i mad som du selv kommer til at spise (hvis du f.eks. er på besøg et sted), så du kan se, at det ikke er så slemt (hvis det mest er tanken, der er problemet) :)
Jeg kender desværre ikke nogen gode alternativer, ud over pillerne..
Det er jo ikke alle fisk der skriger 'FISK' ud over det hele, prøv nogen der er milde i smagen.. Prøv nogle forskellige, og i forskellige retter, så skal det nok gå :)
Om ikke andet kan du prøve at få andre til (nogengange) at proppe lidt fisk i mad som du selv kommer til at spise (hvis du f.eks. er på besøg et sted), så du kan se, at det ikke er så slemt (hvis det mest er tanken, der er problemet) :)
Jeg kender desværre ikke nogen gode alternativer, ud over pillerne..
13 år29. august 2011 kl. 21:39
mealth (slettet)
Jeg har prøvet med den 'skjulte' fisk, men det hjælper ikke rigtigt. Bliver dog ved at forsøge, for jeg er så træt af ikke at kunne spise fisk. Ofte består forretter jo også af en eller anden form for fisk, og jeg føler mig så dum ved bare at stikke til maden.
13 år29. august 2011 kl. 21:49
biologi c
prøv hørfråolie, indeholder omega3.
13 år30. august 2011 kl. 06:58
Pupetta (slettet)
Valnødder og bønner er også gode "propfulde med omega" alternativer.
13 år30. august 2011 kl. 08:28
mealth (slettet)
Det vil jeg prøve
13 år30. august 2011 kl. 19:55
mealth (slettet)
Og så smager det skønt :)
Tak for hjælpen, det vil jeg helt sikkert begynde at spise.
Tak for hjælpen, det vil jeg helt sikkert begynde at spise.
13 år30. august 2011 kl. 19:56
S91 (slettet)
Jeg spiser ikke fisk, siger jeg ihvertfald hvis jeg er ude for vil ikke risikere at sidde og ikke kunnet lide noget fordi det er fisk osv.
Men igår lavede jeg for første gang i mit liv fisk, jeg panerede torskefileter og stegte først på panden også i ovnen med ovnstegte kartofler og gulerødder til. Det smagte super godt og paneringen tog det mest fiskeagtige af (og man kan ikke se at det er fisk ;)) Så det kommer jeg helt sikkert til at spise noget oftere.....
Fiskefrikadeller skal jeg også igang med da jeg elskede dem da jeg var barn men absolut ikke gider de færdiglavede.
Jeg fik 75 gr paneret torskefilet igår aftes og det gav 211 kcal inkl rasp, æg, becel, fisken osv.
Men igår lavede jeg for første gang i mit liv fisk, jeg panerede torskefileter og stegte først på panden også i ovnen med ovnstegte kartofler og gulerødder til. Det smagte super godt og paneringen tog det mest fiskeagtige af (og man kan ikke se at det er fisk ;)) Så det kommer jeg helt sikkert til at spise noget oftere.....
Fiskefrikadeller skal jeg også igang med da jeg elskede dem da jeg var barn men absolut ikke gider de færdiglavede.
Jeg fik 75 gr paneret torskefilet igår aftes og det gav 211 kcal inkl rasp, æg, becel, fisken osv.
12 år11. januar 2012 kl. 16:02
Jeg spiser dagligt 4 fiskeolie tabl, men det kan jo ikke erstatte fisken.