Mere mad = vægttab?

Du læser en tråd i debat > kost

Mere mad = vægttab?
Jeg er pt på ferie hos mine forældre - normalt lever jeg forholdsvis sundt og spiser ca. mellem 1200-1500 kalorier om dagen samt træner ca. hver anden dag i 2-3 timer.
Nu er jeg som sagt på ferie, og har derfor fået rigtig god varm mad hver dag siden sidste onsdag plus kage og slik og is (som jeg normalt ikke spiser) - derudover har jeg ikke kunnet træne, kun løbet 2 gange.

Der er så sket det, at jeg har tabt mig 2 kilo. Hvordan kan det være? Kan det være fordi kroppen normalt går i strejke fordi den får for lidt kalorier?
Det skal lige siges at jeg IKKE skal tabe mig - jeg træner for at vedligeholde en sund og stram krop.
13 år29. august 2011 kl. 11:03
re: Mere mad = vægttab?
Mit bud er at du har forskrækket dit stofskifte så meget ,at det er røget i vejret, selvom du spiser usundt..
Og måske har du også formået at tabe lidt muskler.
Drikker du samme mængde vand som du plejer?
13 år29. august 2011 kl. 15:07
Mit spørgsmål er bare: Hvorfor spiser du kun 12-1500kalorier hvis du ikke skal tabe dig? især med al den motion, skulle du da helt op på ca. 2500 for at holde vægten!
13 år29. august 2011 kl. 17:54
Jeg drikker det samme som jeg plejer - har måske tabt lidt muskel, men det burde ikke være så voldsomt. I dag har jeg spist både slik og en stor bøf på restaurant, så mon ikke at vægten stiger lidt i morgen :-)

Damaged: Jeg har altid spist sådan her - har ikke appetit til mere. Det er ikke noget jeg gør med vilje og jeg sulter bestemt ikke, sådan har det bare altid været :-)
13 år29. august 2011 kl. 20:47
Okay, men bliver du så ikke ved med at tabe dig? Du må jo ligge i et underskud af dimensioner især de dage du træner? Eller har du en stofskiftesygdom?
Jeg kan godt følge dig i at det er svært at finde appetit til mere, jeg synes også det er svært at spise over dette kalorieniveau men jeg har fået strenge formaninger af læger og diætister om at jeg SKAL spise mere for ikke at blive underernæret eller tabe muskler... Så lige nu er jeg igang med projekt-2000kcal-om-dagen... hvilket er meget svært fordi det virker som meget mad..
13 år30. august 2011 kl. 08:50
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år30. august 2011 kl. 13:25
Nej, min vægt har ligget meget stabilt på- og omkring de 55 kg. i mange år.
Har altid kunnet spise hvad jeg vil uden at tage på og har ikke en stofskiftesygdom så vidt jeg ved - er bare naturligt slank. Jeg er 173 cm høj.
Tog 300 gram på siden i går, så nu siger vægten 53,9. Regner med at den regulerer sig selv tilbage til de 55 når jeg vender hjem fra ferie og styrketræner noget mere fra i morgen af :-)
13 år30. august 2011 kl. 15:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });