Grønne smoothies

Du læser en tråd i debat > kost

Grønne smoothies
Da jeg ændrede livsstil for snart mange år siden til fit4life-principperne begyndte jeg også at spise frugt om morgenen. Fornylig snuste jeg så til bogen der hedder High on smoothies og den har inspireret mig til at putte grønt i "grøden"/smoohiesen. Selvom jeg spiser over ½ kg grønt næsten hver dag spiser jeg også temmelig meget frugt hvilket er dyrt og giver for meget frugtsukker.
Idag blendede jeg en banan med en avocado samt en håndfuld friske spinatblade og lidt brøndkarse. Man smager overhovedet ikke det grønne. Har også prøvet med frossen spinat hvilket gav en frisk smag. Jeg putter noget kakao/carobpulver i og bruger ingen væske så det bliver nærmest en sund mousse. Kan varmt anbefale denne bog eller selv at prøve at mikse en smoothie sammen. I morgen skal jeg prøve en med banan, pære og blegselleri som jeg ellers ikke kan lide. Bliver spændende om sidstnævnte trænger igennem.
Nogen der har læst denne bogen og selv mikser sine smoothies???
13 år25. august 2011 kl. 19:14
re: Grønne smoothies
Nu har jeg prøvet de såkaldte grønne smoothies et stykke tid. Der er ingen problemer med spinat hverken frisk eller frossent, men bladselleri har jeg droppet igen. Kommer ALDRIG til at kunne lide den. Har også prøvet med lidt frisk broccoli men synes den blev lidt klumpet men vil dog bruge det i ny og næ.
13 år7. september 2011 kl. 18:41
Idag blendede jeg en halv agurk med to pærer samt en banan og appelsin. Agurken trængte mest igennem men det gjorde ikke noget. Vil helt klart prøve agurk igen med frugter. I morgen en avocado, friske spinatblade, en banan, en pære samt appelsin.
13 år12. september 2011 kl. 19:27
Elsker smoothies, baade groenne og frugt, bruger aldrig maelk etc. i dem, hader ogsaa selleri! Uff!

youtube.com

hende her har mange gode smoothies opskrifter og hun er bare saa super soed :)
13 år14. september 2011 kl. 10:55
Pæresmoothie med frisk grønkål. Kræver en rigtig god blender men smager ok og er bedre end broccoli. Er nærmest afhængig af at få grønt med i hver morgen nu. I morgen grønkål igen blendet med en banan, appelsin og avocado. Glæder mig allerede.
13 år29. september 2011 kl. 19:48
Til Pupetta.
Jeg har endnu ikke været inde og se den video og da der sikkert ikke er undertexter vil jeg ikke kunne forstå hvad der bliver sagt da jeg er næsten døv. Men tak for din respons.
Hilsen Nusermor.
13 år29. september 2011 kl. 19:49
Hej :)
Jeg vil gerne slå et slag for greensmoothiegirl.com
hun har lavet en masse youtube videos om hvordan man laver disse smoothies og har også en hjemmeside (på engelsk)
youtube.com

vh
Anne
13 år27. oktober 2011 kl. 12:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });