Kager uden sukker og mel

Du læser en tråd i debat > kost

Kager uden sukker og mel
Ved ikke om der allerede er nogen som har lavet et indlæg med dette link, men under alle omstændigheder fortjener det at blive delt med andre - især hvis man som jeg ELSKER kage :-)
Det er godt nok på norsk, men det er til at forstå.

dagbladet.no
13 år23. august 2011 kl. 13:31
re: Kager uden sukker og mel
Øv, endnu en med sødestof :(
Idéen er god, til folk der er med på sødestof-trenden :)
13 år23. august 2011 kl. 14:37
Hejsa...
Der er en opskrift på muffins i kerne sund familie SÅDAN, den indeholder ikke sukker eller mel og kun sunde fedt stoffer... har prøvet dem i dag og syntes de er lidt tamme... tror jeg skal fråse lidt mere med kanel i dem.
Men prøv de kan jo hjælpe lidt..GITTE
13 år23. august 2011 kl. 17:57
Sukrin er ikke et kunstigt sødestof - jeg holder mig nemlig også fra kunstigt femstillede sødemidler, men prøv at læse her :)

funktionelmad.dk

Det er jo ikke til at forstå hvorfor man nogensinde skulle bruge noget andet :D
13 år24. august 2011 kl. 10:05
Måske ikke kunstigt, men stadig sødemiddel..
13 år24. august 2011 kl. 10:15
Korrekt - ligesom alm sukker ;)
Men Sukrin er kaloriefrit, giver ingen insulinpåvirkning og er lige så naturligt som alm sukker - så hvorfor overhovedet spise raffineret sukker som ikke er mere naturligt en Sukrin, har et GI på 90 og et kcal indhold på 4kcal/g???
pcoliv.dk
13 år24. august 2011 kl. 12:56
Jeg gætter på, at det er meget dyrere + ikke kan fåes økologisk? :)
13 år24. august 2011 kl. 13:14
Ja bevares, det er dyrere end alm sukker - men jeg betaler gerne for at slippe for sukkerets dårlige egenskaber :)
I flg. det her link
nytomsundhed.dk
er Sukrin er et 100% naturligt og økologisk produkt.....
13 år24. august 2011 kl. 14:03
I den opskrift på hindbærtærte skal der bruges noget der hede fibrex - hvad er det og kan det erstattes med noget andet? Ved i det?
13 år24. august 2011 kl. 18:40
(et forældet link til dansukker.dk er blevet fjernet)
13 år25. august 2011 kl. 00:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });