#2 af stilleleg (slettet)
Opskrift 1.person
Du læser en tråd i debat > koststilleleg (slettet)
re: Opskrift 1.person
Hvis grøntsagerne bliver for trivielle, kan du lave denne:
1-2 fed hvidløg, afhængigt at størrelsen
½ løg, brug evt et helt skalotteløg eller lignende
150-200 gram rød snackpeber
½-1 tomat, afhængigt af størrelsen
mælk
skær alle grøntsagerne groft ud, og gør dem bløde i en gryde med låg.
Når de er bløde putter du dem op i en blender sammen med en smule mælk, og blender til det hele er flydende. Put det op i en gryde igen, juster konsistensen med mælk, og krydr som du vil.
Jeg kalder det awesomesauce, for jo mere du spiser, jo sundere bliver du. Man kan også sagtens koge andre grøntsager i, jeg er især glad for broccoli. Den er rigtig god til lyst kød og fisk.
Håber at det kan bruges som inspiration :-)
1-2 fed hvidløg, afhængigt at størrelsen
½ løg, brug evt et helt skalotteløg eller lignende
150-200 gram rød snackpeber
½-1 tomat, afhængigt af størrelsen
mælk
skær alle grøntsagerne groft ud, og gør dem bløde i en gryde med låg.
Når de er bløde putter du dem op i en blender sammen med en smule mælk, og blender til det hele er flydende. Put det op i en gryde igen, juster konsistensen med mælk, og krydr som du vil.
Jeg kalder det awesomesauce, for jo mere du spiser, jo sundere bliver du. Man kan også sagtens koge andre grøntsager i, jeg er især glad for broccoli. Den er rigtig god til lyst kød og fisk.
Håber at det kan bruges som inspiration :-)
13 år18. august 2011 kl. 21:48
Wolfgirl (slettet)
En god pastasalat fejler aldrig.. Fx en dåse tun i vand, 50g gulerod, 50g agurk, 50g tomat, 50g iceberg + 2-3dl fuldkornspasta... Så kan man jo hvis man har plads i regnskabet tilføje lidt fromage frais med krydderier i som dressing.. Det er simpelthen så lækkert og så nemt..
Ellers er en omelet jo ikke at kimse af.. 2-3 kogte kartofler i tern, 2 æg, 100g peberfrugt, 50g champignon, 25g løg evt.. Superlækkert også nemlig...
Ellers torskefileter bagt i ovnen med karrypulver på.. Med flødestuvet spinat(ja i know, fløden lyder voldsom men de versioner frigodan laver indeholder kun 40kcal/100g..) Og så kartofler til..
Ellers er en omelet jo ikke at kimse af.. 2-3 kogte kartofler i tern, 2 æg, 100g peberfrugt, 50g champignon, 25g løg evt.. Superlækkert også nemlig...
Ellers torskefileter bagt i ovnen med karrypulver på.. Med flødestuvet spinat(ja i know, fløden lyder voldsom men de versioner frigodan laver indeholder kun 40kcal/100g..) Og så kartofler til..
13 år18. august 2011 kl. 21:48
sabbi (slettet)
mums de lyder begge to som nogle lækre og nemme ting - de skal i hvert fald afprøves :)
13 år22. august 2011 kl. 16:39
Først vil jeg lige give en thumbs up for alle der kæmper med vægten og selvværdet :) Bare bliv ved!
Jeg er nu begyndt på diætist og har fulgt en plan de sidste to uger+. Det har ikke været så svært men er begyndt at savne noget variation til aftensmaden.
Jeg må spise følgende:
150 gr magert kød
150-200 gr grøntsager
2-3 dl kogt pasta/ris/2-3 kartofler.
Er der nogen herinde der har nogle gode opskrifter til en person der svarer til nogenlunde samme mængde kalorier?