#2 af Zui (slettet)
Kulsyre??
Du læser en tråd i debat > kostZui (slettet)
re: Kulsyre??
Det er skadeligt for tænderne og kan give luft i maven. Det er det eneste, jeg lige kan komme på. ;)
13 år20. august 2011 kl. 15:40
LML (slettet)
Min mor er tandlæge, så jeg er mere end klar over hvilken effekt det har på tænderne desværre ;) Hehe..
Men sådan rent fysiologisk tænkte jeg på. Flere slankediæter forbyder jo kulsyre helt, og derfor begyndte jeg at undre mig..
Synes dog aldrig jeg har fået decideret luft i maven af det.
Men sådan rent fysiologisk tænkte jeg på. Flere slankediæter forbyder jo kulsyre helt, og derfor begyndte jeg at undre mig..
Synes dog aldrig jeg har fået decideret luft i maven af det.
13 år20. august 2011 kl. 17:56
calcit
Det har jeg aldrig hørt om ???
13 år20. august 2011 kl. 18:52
Nuseren (slettet)
Jeg ved ikke hvordan kulsyre påvirker kroppen, jeg tror mere det er i forbindelsen med drikken, kulsyren er "usund". Såsom at pepsi max er kalorielet men er et minefelt, da sødemiddel giver dig trang til "ægte" sukker. Dette er bare et eksempel - er selv pepsi max og cola light fan! :D
13 år21. august 2011 kl. 20:49
LML (slettet)
Nuseren:
Hmm, jeg synes netop at Pepsi Max stiller min sukkertrang? Jeg bruger den som lystdæmper, så jeg har mere lyst til en rugbrød eller andet sund, når jeg har smagt den :)
Men har bare hørt diverse steder, at kulsyre frabedes på kur, f.eks er det banlyst i suppekuren
Hmm, jeg synes netop at Pepsi Max stiller min sukkertrang? Jeg bruger den som lystdæmper, så jeg har mere lyst til en rugbrød eller andet sund, når jeg har smagt den :)
Men har bare hørt diverse steder, at kulsyre frabedes på kur, f.eks er det banlyst i suppekuren
13 år22. august 2011 kl. 16:56
Gunves (slettet)
Artikel fra Jyllandspostens forbrugerportal fpn om sødestoffernes tendens til at give sukkertrang: fpn.dk
13 år23. august 2011 kl. 12:03
Wolfgirl (slettet)
Der er meget snak frem og tilbage om hvorvidt pepsi max osv er dårligt under en kur.. Jeg har ingen videnskabelige beviser desværre men jeg kan kun sige hvad jeg selv har oplevet:
Ser man bort fra tandskader osv men kigger på det vægttabsmæssige så har jeg i hvert fald smidt 25kg på et halvt år selvom jeg dagligt drak ca 1 liter light sodavand.
Selvfølgelig er det pisseusundt for kroppen med så meget light, men jeg følte det var nødvendigt for ikke at tage ALLE glæder ved livet væk og være fuldstændig fanatisk. Jeg var jo startet på at træne dagligt og spise sundt, udelukke slik fra kosten og klare mig for 1200kcal dagligt.
Dertil følte jeg at light-sodavanden var min redning, der holdt mig til ilden fordi jeg da i det mindste havde den som jeg kunne hygge mig med når jeg havde brug for noget sødt. Så det var et valg jeg tog og hvis jeg så har fået syreskader osv næste gang jeg er hos tandlægen eller får selvlysende børn engang, så må jeg jo tage det med ;) men én ting er sikkert, det har i hvert fald aldrig influeret negativt på mit vægttab! :)
Ser man bort fra tandskader osv men kigger på det vægttabsmæssige så har jeg i hvert fald smidt 25kg på et halvt år selvom jeg dagligt drak ca 1 liter light sodavand.
Selvfølgelig er det pisseusundt for kroppen med så meget light, men jeg følte det var nødvendigt for ikke at tage ALLE glæder ved livet væk og være fuldstændig fanatisk. Jeg var jo startet på at træne dagligt og spise sundt, udelukke slik fra kosten og klare mig for 1200kcal dagligt.
Dertil følte jeg at light-sodavanden var min redning, der holdt mig til ilden fordi jeg da i det mindste havde den som jeg kunne hygge mig med når jeg havde brug for noget sødt. Så det var et valg jeg tog og hvis jeg så har fået syreskader osv næste gang jeg er hos tandlægen eller får selvlysende børn engang, så må jeg jo tage det med ;) men én ting er sikkert, det har i hvert fald aldrig influeret negativt på mit vægttab! :)
13 år23. august 2011 kl. 13:26
Ablanu
De snakker jo også om, at light-produkterne øger ens trang til sødt.. Derfor vil man ikke tage på, hvis man tæller kalorier, da man alligevel ikke kommer over et bestemt indtag, om det så er med light eller det 'normale', og derved kan man ikke uden videre sætte lighedstegn, når man tæller kalorier.. Vil jeg mene?
13 år23. august 2011 kl. 14:40
Jeg ved godt der er sukker i cola og kalorier i øl, men nu tænker jeg helt konsekvent kulsyre :)
Jeg er kæmpe kæmpe fan af Pepsi Max og drikker gerne en dåse til frokost eller som mellemmåltid - simpelthen fordi det smager godt (og ikke pga det er light).. Selvfølgelig drikker jeg det ikke hver dag, men kom bare til at fundere over dette :)