Fordeling af mad på måltider?

Du læser en tråd i debat > kost

Fordeling af mad på måltider?
Hej derude :)
Nu er jeg lidt nysgerrig.. jeg ved godt det er smartest med en masse måltider fordelt over dagen for at holde forbrændingen igang, men man hører jo tit om folk der slet ikke kan spise noget om morgenen, og som ofte først spiser engang over middag.. Er der nogen der har læst en artikel, eller noget om emnet og som ved hvorvidt dette er direkte skadeligt eller om nogle kroppe bare klarer sig bedst på denne måde?
13 år17. august 2011 kl. 07:54
re: Fordeling af mad på måltider?
I dag i ude og hjemme er der en artikel om et ægtepar som skal tabe sig og de får hjælp af en diætist til deres projekt. Diætisten nævner at når man spiser for få måltider kan man ikke holde sit blodsukker stabilt. Det medfører at man bliver meget sulten og dermed nemmere kommer til at overspise når man endelig får noget mad. Så det er da værd at tænke over og det lyder bedst at undlade at springe måltider over.
13 år17. august 2011 kl. 20:05
Nu er det ikke noget jeg selv har tænkt mig, men kom bare til at tænke over det (:
Hvis man ikke overspiser som følger, men blot rykker rundt på måltiderne som skrevet, tror du da det har nogen betydning? Kender godt til det med blodsukkeret :)
13 år18. august 2011 kl. 00:22
Nu har jeg googlet "springe måltider over" og det var faktisk interessant læsning. Jeg prøver at sætte et par links ind, men er ikke helt sikker på hvordan det virker.

(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)

dinkost.dk

13 år18. august 2011 kl. 07:10
Tak, det var lige hvad jeg søgte :)
13 år18. august 2011 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });