Stoppe med at tænke på mad?
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Stoppe med at tænke på mad?
vaner har det med at forsætte...du skal bryde dem ved at gøre noget andet end du plejer......snuppe en kop te eller kaffe hvis du drikker det...sørge for lige at have en bid af noget så du ikke er ved at kokse ud. Jeg snupper en lakrids eller en guldkaramel....men det gælder om at det ikke at nå dertil, spis noget frugt, bær, du kan bryde vanen hvor behovet glider i baggrunden.......
13 år8. august 2011 kl. 15:13
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år8. august 2011 kl. 15:26
biologi c
hej DBK
prøv med mindfulness.
lån fx bogen: mindfulness, fra psykiatrifonden.
held og lykke i 3G.
prøv med mindfulness.
lån fx bogen: mindfulness, fra psykiatrifonden.
held og lykke i 3G.
13 år8. august 2011 kl. 16:03
calcit
ok, spiseforstyrrelse havde jeg ikke lige opdaget,sorry...
13 år8. august 2011 kl. 16:26
DBK (slettet)
tak
Tak for svar alle tre :)
Psykologer og psykiatere har jeg skam været til..
Men bogen må jeg have fat i, tak :)
Psykologer og psykiatere har jeg skam været til..
Men bogen må jeg have fat i, tak :)
13 år9. august 2011 kl. 09:28
glaci (slettet)
re: tak
Kære DBK
Jeg må også lige kommentere dit indlæg. Jeg er overbevist om at mad fylder rigtig meget i bevidstheden for alle der skal tabe sig. Jeg tænker også meget på mad, søde sager og faktisk ikke kun det jeg ikke må, men også hvornår jeg ska spise næste gang. Det behøver ikke at ha noget at gøre med din tidligere spiseforstyrrelse.
Hvis du har haft en spiseforstyrrelse som er diagnosticeret af lægen og nu lider af overspisning (BED), skal du tale med din læge om at få en henvisning afhængigt af hvor du bor til enten Stolpegården eller Frederiksbergcentret.
Men faktisk synes jeg det lyder som om du lever ret sundt og udemærket godt ved hvad der er godt for dig og hvad der ikke er.
Jeg må også lige kommentere dit indlæg. Jeg er overbevist om at mad fylder rigtig meget i bevidstheden for alle der skal tabe sig. Jeg tænker også meget på mad, søde sager og faktisk ikke kun det jeg ikke må, men også hvornår jeg ska spise næste gang. Det behøver ikke at ha noget at gøre med din tidligere spiseforstyrrelse.
Hvis du har haft en spiseforstyrrelse som er diagnosticeret af lægen og nu lider af overspisning (BED), skal du tale med din læge om at få en henvisning afhængigt af hvor du bor til enten Stolpegården eller Frederiksbergcentret.
Men faktisk synes jeg det lyder som om du lever ret sundt og udemærket godt ved hvad der er godt for dig og hvad der ikke er.
13 år9. august 2011 kl. 10:23
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år9. august 2011 kl. 12:37
Nuseren (slettet)
Det er skam svært. Jeg tænker, at en vanebrydning er lig med fokus på vanebrydningen hvilket er lig med Fokus på mad :( Men det kan blive bedre. Prøv at gøre dine forbedrede kostplaner til "vanen", således du bliver mere rutinepræget i din sunde kost. Ellers skal du prøve at lave noget andet, når du får lyst til noget sødt. - Tag ind og kig på butikker, læs en bog, gå en tur, dyrk motion... Hvad du nu elsker :) Eller bare erstatte sukker med en gulerod og nogle rosiner ;)
13 år21. august 2011 kl. 21:14
Jeg er en ung pige, bmi 23, 3.G i næste uge, moderat motions niveau, sund kost(groft, grønt, frugt og undgår hvidt brød, alm. pasta osv.) men jeg tænker altid på mad!
Jeg er ikke sulten, jeg har det helt fint. Men slik, chokolade, chips og nogen gange mad i det hele taget.
Så der ryger lidt sødt, gerne flere gange om dagen, og ofte også salte snacks.
Jeg har ofte trang til sød sager om eftermiddagen, og det er ikke pga. for meget hvidt brød osv, men kan det være pga. det slik jeg fx spiste dagen før? (Jeg spiser 5 måltider om dagen, så heller ikke dét)
Det egentlige spørgsmål:
Hvordan stopper man med at tænke på mad?