Xprez nudler??
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Xprez nudler??
Der plejer at stå, om det er for den færdige eller for tørvaren.. Ikke altid nemt at finde, men prøv at se efter det :)
13 år4. august 2011 kl. 16:50
LML (slettet)
Som skrevet, står der at det gælder, hvis man tilbereder det som anvist (altså med tomatsaucen)..
Og det er netop derfor jeg skriver herinde - fordi det er så mystisk.. Jeg har skam læst alt igennem
Og det er netop derfor jeg skriver herinde - fordi det er så mystisk.. Jeg har skam læst alt igennem
13 år5. august 2011 kl. 01:20
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år5. august 2011 kl. 07:09
Ablanu
Når det gælder, når man tilbereder som anvist, er det den færdige vare..
13 år5. august 2011 kl. 18:29
LML (slettet)
Hmm, men må de overhovedet det? Når vandet ikke indeholder kalorier. Så snyder det jo egentligt, da det angivne kalorieindhold så er væsentligt højere for selve produktet uden vand?
13 år10. august 2011 kl. 00:56
Ablanu
Det tror jeg godt, de må.. Det er jo trods alt ikke særligt interessant hvad der er i selve produktet, når det er det færdige man spiser :)
Der er jo ikke nogen der vil spise det alene..
Der er jo ikke nogen der vil spise det alene..
13 år10. august 2011 kl. 15:41
LML (slettet)
Nu plejer næringsindholdet at være for selve produktet, og sådan noget som kakaoblanding (Nesquik m.m), pasta, og jeg kunne blive ved.. Ja det er jo UDEN vand (du ser aldrig kcal/100g angivet EFTER pastaen er kogt, vel)
13 år12. august 2011 kl. 18:27
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år12. august 2011 kl. 18:44
Jeg var i Føtex den anden dag og faldt for et tilbud på kop-nudler. Da jeg kom hjem, så jeg at de var fedtfattige (bonus!), og havde følgende ernæringsindhol:
606Kj / 144kcal
3,6 g protein
20,1g kulhydrat
5,5g fedt
Der stod ligeledes at dette gjaldt hvis man tilberedte efter anvisningerne (altså puttede posen med tomatsauce i).
Indholdet er 93g før man kommer vand i, men mit spørgsmål er så; tror i at oplysningerne er et "trick" og virkelig kun gælder pr 100g færdigmad (for så stiger kalorieindholdet jo betydeligt), eller om det er indholdet af færdigvaren uden vand i?
Jeg er i syv sind, så hvad tænker i? 134 kcal for en portion nudler lyder i mine ører ikke af meget, men bliver meget skuffet, hvis indholdet først gælder når der er kommet vand i, og at de dermed ikke er så fedtfattige som de lyder
Tak for svar på forhånd :]