Smoothies-opskrifter

Du læser en tråd i debat > kost

Smoothies-opskrifter
Jeg er blevet meget glad for at lave smoothies her på det sidste, men jeg må indrømme at jeg ikke er så fantasifuld hvad det angår. Normalt laver jeg smoothie af 1/2 banan, 150g bær fra frost(oftest blåbær), 2 dl cheasy vanilje og 3-4 isterninger.. Det smager forrygende men jeg kunne godt tænke mig lidt afveksling så er der nogle af jer der ligger inde med nogle gode opskrifter på en lækker og nem smoothie? Det behøver ikke være noget helt vildt, bare nogle gode kombinationer af frugt som går godt sammen..

Jeg har prøvet at kigge lidt på google men syntes ikke at det jeg fandt var så spændende...

Er der nogle af jer, der har erfaringer med proteinpulver eller havregryn i smoothies? Jeg har endnu ikke prøvet det, men kunne godt tænke mig at høre om det virkelig er godt?

Knus
13 år31. juli 2011 kl. 13:08
re: Smoothies-opskrifter
En af mine favorit smoothies er uhyggelig enkel. Den indeholder: ca 60g frosne blåbær, 60, g frosne jordbær, 1 tsk vanillesukker og omkring 200-250 g æblejuice. Jeg her prøvet mange andre varianter men vender tit tilbage til denne.

Jeg har ikke erfaring med havregryn eller proteinpulver i smoothies.
13 år31. juli 2011 kl. 13:33
Brugeren har valgt at få sine...
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år31. juli 2011 kl. 13:49
Bruger altid friskpresset appelsinsaft da det vriker basedannende i kroppen. Bruger også altid 1 banan og kombinerer med friske eller frosne frugter/bær som der nu engang er på markedet. ALT kan bruges. Det bugner jo med dk bær i øjeblikket, Prøv ellers at låne nogle smoothiebøger på bib, især Lene Hanssons. Har heller ikke prøvet med havregryn eller proteinpulver men spirulina som dog er for dominerende med mindre jeg også putter en skefuld rå kakaopulver i. Du kan bruge hvad som helst af mælk hvis du ønsker såsom ris/havre eller sojamælk samt alverdens surmælksprodukter. Putter også gerne lidt frisk appelsinskal og ingefær i. Kun fantasien sætter grænsen. Idag fik jeg en med sharonfrugt og avocado.
13 år31. juli 2011 kl. 15:21
Jeg bruger både protienpulver og havregryn og det fungere godt og mætter længe. Det er dog vitgigt at du er obs på at smoothies tit kommer til at indeholde rigtig mange kacl.
Jeg bruger oftes: banan, skyr, proteinpulver, skummeltmælk, bær og/eller andet frugt (alt kan bruges, æble er super lækkert bla.) og til sidst en rest grønt evt spinat eller grulerødder.

Ja .. ergo - du kan putte alt i, kan sjældent gå galt ;)
13 år31. juli 2011 kl. 20:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...