Svært ved at få nok kcal om dagen?!

Du læser en tråd i debat > kost

Svært ved at få nok kcal om dagen?!
Hejsa

Nogle dage har jeg simpelthen svært ved at få nok kcal per dag, jeg føler mig mæt og har masser af energi hele dagen. Idag har jeg fx kun fået lidt over 1000 kcal indtil videre (se min kost-dagbog)...

Jeg har haft en fridag, derfor sovet længe, gået ærinder i byen og trænet en times step i fitnesscentret.

Mit spørgsmål er, hvor skadeligt det er, ikke at få nok??
Hvis det vel og mærke ikke sker for tit/for mange dage i streg.. Puh føler bare ikke jeg kan presse mere mad ned og at jeg har fået rigeligt i dag :)

Jeg taster ind så korrekt jeg kan, og vil hellere taste lidt for meget ind (hvis det er cirka beregninger), så jeg er på den sikre side...
13 år28. juli 2011 kl. 19:00
re: Svært ved at få nok kcal om dagen?!
det kender jeg godt

jeg synes jeg har svært ved at nå de mængder som programmet anbefaler, men jeg kan se at jeg får mineraler og vitaminer nok. så regner med det går
13 år28. juli 2011 kl. 19:07
hvis jeg skal gøre det lidt mere overskueligt så har min dag set sådan ud:

Morgenmad:
250 g a38
1 stor banan
ca 20 g. havregryn

mellemåltid: grillede grøntsager (fra igår) ovnbag i olivenolie (50 g?)

Frokost:
1 stk rugbrød med 1/2 avocado, dressing af creme fraiche 6% og lidt hamburgerryg.

(Træning, 1 times step)

Aften: 1 laksesteak,1 grovbolle, blandet salat, cremefraiche-dressing.
13 år28. juli 2011 kl. 19:09
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år28. juli 2011 kl. 19:10
Ja.. Tager nok også nogle nødder/frugt her senere, hvis jeg ikke stadig er for mæt ;) Håber ikke det vil påvirke min krop, hvis det ikke er for ofte det sker.. Jeg føler hvertfald at jeg har fået nok at spise og har ikke følt sult hele dagen...
13 år28. juli 2011 kl. 19:23
en bid mørk chokolade og tørrede frugter..... mandler blandet med rosiner smager rigtig godt......
13 år28. juli 2011 kl. 20:04
Hej,

Som udgangspunkt tager din krop ikke skade af en gang imellem kun at få 1000 kalorier. Faktisk kan det være med til at booste vægttabet, da kroppen er et "vanedyr", og derfor nogle gange skal presses lidt.

Dog er det sandt, at hvis det foregår over en længere periode, så er det korrekt som Flab skriver, så tror kroppen den sulter.

Men hvis du er i underskud på kaloriefronten nogle dage, så kan du jo opveje, med lidt godt i weekenden :D
13 år28. juli 2011 kl. 21:22
Hej kathrine..
Jeg har det på samme måde men jeg er dog Gb opereret..
I går havde jeg et kcal indtag på 510 og det er alt for lidt. Syntes bare at jeg spiser det jeg skal men det jeg så nok ikke smiler
13 år1. august 2011 kl. 10:20
Hvad de andre siger (:

Jeg har idag fået:
Morgen: 1 lille skål All Bran med skummetmælk og 1-2 håndfulde blåbær

Middag: 1 banan

Eftermiddag: Lidt blåbær + 1 kop xprez nudler (134 kcal)

Aften: ? Måske noget blomkål, rugbrød eller lidt pasta

Aftenkaffe: 1 cola sunlolly

Og jeg har gået rundt i hele byen med min træningstaske inden jeg tog ind og trænede 1 time, derefter gik jeg turen hjem igen..
Det er fantastisk ikke at være sulten på samme måde, som når man bor hjemme
13 år2. august 2011 kl. 17:34
Det passer ikke.. den skål All Bran var faktisk medium/stor
13 år2. august 2011 kl. 17:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });