Fordeling protein-kulhydrater-fedt
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Fordeling protein-kulhydrater-fedt
enig, jeg mener at huske andre også har nævnt det.......
13 år28. juli 2011 kl. 16:19
mostermy (slettet)
Det er en skam, at det så ikke bliver rettet, da det jo ikke er alle der er klar over det.
Der har været en del tråde herinde omkring at få glade smiley'er i oversigten. Det er jo trist at stile efter et niveau som ikke er korrekt.
Der har været en del tråde herinde omkring at få glade smiley'er i oversigten. Det er jo trist at stile efter et niveau som ikke er korrekt.
13 år29. juli 2011 kl. 13:06
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år29. juli 2011 kl. 16:19
Ablanu
Det kunne være godt, hvis man kunne få den til at indstille det efter om man sætter sit mål til vedligehold eller til vægttab.. Så smileyerne ville have noget forskelligt afhængig af, om man var ved at tage sig eller blot holde vægten..
Jeg synes dog, at det er bedre, at siden anbefaler den 'officielle' fordeling, da man, hvis man alligevel tæller kalorier, jo ikke kommer op på flere, blot fordi man spiser mindre protein og mere fedt (med mindre man bliver for sulten, selvfølgelig).
Jeg synes dog, at det er bedre, at siden anbefaler den 'officielle' fordeling, da man, hvis man alligevel tæller kalorier, jo ikke kommer op på flere, blot fordi man spiser mindre protein og mere fedt (med mindre man bliver for sulten, selvfølgelig).
13 år4. august 2011 kl. 16:48
Årsagen til at jeg studser over den, er, at denne hjemmeside primært er med til at hjælpe folk med vægttab. Derfor undrer det mig, at den %-mæssige fordeling, der er angivet under oversigten, er sat til
kostpyramidens anbefalede kostfordeling. Den er jo beregnet blot til at leve sundt.
Det er et faktum, at proteiner og lansomme kulhydrater mætter mere end hurtige kulhydrater og fedt.
Derfor skal man ved et vægttab indtage flere proteiner end kostpyramidens anbefalinger.
Faktisk skal man ved et varigt vægttab indtage en væsentlig højere procentsats af proteiner. Vi snakker op omkring 30% proteiner af det daglige kalorieindtag.
(Se artiklen fra I FORM's hjemmeside)
iform.dk
Personligt ser jeg helt bort fra om jeg får smileyen her fra hjemmesiden for korrekt fordeling af proteiner, kulhydrater og fedt, da den efter min mening ikke egner sig, hverken til vægttab eller til muskeløgning.
Blot en tanke og måske (forhåbentlig) en hjælp og inspiration til andre herinde, der kæmper med vægttabet :o)
God vind til Jer alle :oD