Kylling?!?

Du læser en tråd i debat > kost

Kylling?!?
Jeg er lidt i vildrede når jeg skal taste kylling ind. Idag vejede jeg min kyllingebrystfilet før og efter det var tilberedt og før vejede det 150g og efter vejede det 100g.
Når jeg så vil taste det ind kan jeg jo vælge mellem rå eller tilberedt. Vælger jeg at taste 150g rå kylling ind bliver det ca 200 kcal. Vælger jeg derimod at taste 100g tilberedt kylling ind bliver det 113 kcal. Det er jo en lidt stor forskel synes jeg og synes jo egentlig også der burde være flere kcal pr 100 g når det er tilberedt (fordi noget af væsken i kyllingen fordamper når det steges) end når det er rå.
Hvad plejer i at gøre???
13 år26. juli 2011 kl. 19:06
re: Kylling?!?
jeg plejer at veje og indtaste den som rå
13 år26. juli 2011 kl. 19:42
jeg plejer at veje inden tilberedning

13 år26. juli 2011 kl. 20:02
Alt mad skal indtastes utilberedt/råt.
Både kød, pasta, ris, grønt osv osv.
13 år27. juli 2011 kl. 05:47
ja der mangler at svind er medregnet....på kød. Så man kan taste tilberedt ind...
13 år27. juli 2011 kl. 21:53
Man vejer kød råt.
Hvis man har formlen for indholdet i det tilberedte, kan man jo gøre som man vil, men kødet i madital's vareindeks er i rå form. Så vejer man det tilberedt og taster ind herefter så snyder man desværre sig selv..
13 år31. juli 2011 kl. 13:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });