sammenkomster

Du læser en tråd i debat > kost

sammenkomster
hej

hvad gør i når i er inviteret ud ?

tager i en fridag fra vægt tab eller hvad ?

13 år22. juli 2011 kl. 01:08
re: sammenkomster
Jeg tager ikke som sådan, en fridag fra mit vægttab, men tænker mig om - tager meget lidt af det usunde og meget af det sunde på bordet, hvis der altså er mulighed for det - ellers tager jeg kun en meget lille portion af det hele. :O))
Det er jo her vi skal øve os i fremtiden, så vi ikke tager det hele på igen bagefter :O)
13 år22. juli 2011 kl. 06:32
- at spise ude/sammen med venner
- tag ikke først
- gå efter mindste stykker
- ha` noget på tallerken så er det lettere at sige nej tak
- læg kniv og gaffel mellem bidderne
- nyd maden velbekomme:)
13 år22. juli 2011 kl. 09:00
det var egentlig også det jeg gjorde.

og min mave har vænnet sig til ikke skulle have ret meget af gangen nu.

så mon ikke en enkelt dag med "fremmed" mad kommer til at gå
13 år22. juli 2011 kl. 09:00
Nej jeg tager ikke en fridag fra vægttabet, jeg sørger for at mine venner/familie er klar over at jeg spiser som jeg gør og at de ikke skal forvente at jeg spiser hverken kager eller sovs. Derfor spørger jeg på forhånd hvad vi skal have og hvis det er noget jeg ikke må spise så tager jeg mit eget med eller spiser hjemmefra hvis det er muligt.
Ellers er folk nogen gange søde og siger hvis de endnu ikke har købt ind til maden:, 'nå jamen så laver vi da noget andet som du også har det godt med at spise :)' så det synes jeg generelt ikke har været et problem...

Og bliver jeg budt kage eller chokolade eller lignende så takker jeg bare nej :) Holder mig til et glas light sodavand/saftevand og så kan aftenen nemt blive hygge uden at sprænge kaloriebudgettet :)

Ellers kan man jo tage og brænde lidt ekstra kalorier i fitness den dag og/eller spare på kalorier dagen inden + til morgenmad og frokost den pågældende dag, så man ved at man kan tillade sig at skeje lidt ud.
Den er bare svær synes jeg, jeg giver jeg først mig selv lov til lidt, så er det svært at holde det til dét...
13 år22. juli 2011 kl. 09:42
Prøver generelt også kun at tage de sundeste ting:) For det meste lykkedes det da også:-P

Ind i mellem skejer jeg også godt og grundigt ud, men så må man jo bare arbejde det hårdere for at få det ekstra arbejdet af igen.
Synes også der skal være plads til det ellers bliver det for surt og det skulle jo gerne være noget man skal kunne leve med resten af livet.
Var f.eks. til min kusines fødseldsdag i lørdags, hvor den ikke fik for lidt:-P Det kom jeg da også til at betale for på vægten, så har denne uge passet godt på med maden og trænet ekstra.

I morgen skal jeg så til 25 års fødselsdag og har på forhånd besluttet mig for ikke at drikke, da jeg ikke har lyst til at starte forfra mandag morgen igen + at jeg gerne vil have lavet en masse søndag og det harmonere altså ikke så godt med tømmermænd:0)

Mvh. Heidi
13 år22. juli 2011 kl. 10:20
Hørte et klogt citat engang: Fest er fest, og hverdag er kostplan (og nej, det handler ikke om at gøre hverdagen til en fest ;-))

Jeg forsøger at forebygge. Spiser grøntsager i forvejen. Beslutter, hvad jeg vil spise og hvor meget. Vælger det sundeste og siger nej tak til det mest usunde.

Og så prøver jeg at lade være med at gøre mig bemærket. Når man sidder omkring bordet, behøver der ikke at være snak om mig og mine valg og vaner. Selvfølgelig kan jeg få spørgsmål om mine valg - og for en vært eller værtinde er det helt naturligt at byde sine gæster en ekstra gang eller to - men min oplevelse er, at de fleste respekterer det, hvis man siger, at man ikke lige har lyst til at spise mere lige nu.

Der findes selvfølgelig situationer, hvor det kan gå ud over den sociale relation, hvis man siger nej tak. Der må man overveje, hvad der er vigtigst: Kalorier eller venskab? Nu er det meget hårdt sat op, og sådan vil det sjældent være i virkeligheden, men som tankeøvelse har det hjulpet mig.

Bedste hilsenser
Tine

Blogger på e-slank.dk
13 år22. juli 2011 kl. 10:41
Nu er jeg ganske vist vedligeholder, men det betyder ikke at jeg ikke gør mig overvejelser når jeg skal ud.
Jeg tænker over min kost hjemme i et par dage op til, så jeg "sparer kalorier op".
Når jeg er ude spiser jeg det der er, dog holder jeg mig fra alt kød, da jeg er vegetar.
Jeg tager flest grøntsager/tilbehør, og ikke ret meget stivelse.
Jeg smager på det meste, også kage etc (Elsker søde sager, og vil have det ind i mellem, men tager ikke så meget, da det jo hurtigt tæller i regnskabet)
Drikker kun light-sodavand - pga. min diabetes
Drikker ikke ret meget alkohol, måske kun et glas vin

Jeg mener ikke at jeg behøver fornægte mig selv noget, men smage på tingene med måde.
Jeg forventer ikke at dem jeg besøger skal tage særlige hensyn, ud over at jeg er vegetar, men det er folk nu også søde til, synes jeg.
13 år22. juli 2011 kl. 11:11
Jeg beslutter mig for hvad jeg gør inden jeg tager afsted. Om jeg drikker alkohol, hvor meget usundt jeg spiser til maden og hvor meget usundt jeg spiser til dessert. Mht alkohol varierer det meget afhængig af typen af arrangement. Plejer at spise én lille portion "usundt" til maden, hvis det er noget jeg rigtig godt kan lide, ellers rigeligt grøntsager. Hvis det fx er fødselsdag, tager jeg et lille stykke lagkage (hvis jeg altså har lyst!), og så er det det. Hverken chips, slik, sodavand, boller osv. Hvis folk bliver sure over det (hvilket de heldigvis ikke gør) så er de måske ikke rigtig værd at samle på alligevel
13 år25. juli 2011 kl. 23:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });