Muffins

Du læser en tråd i debat > kost

Muffins
Jeg er en rigtig kage gris. Og slik grid. Og mad gris i det hele taget!
Jeg søger derfor altid slanke versioner af lækre ting.
På nettet faldt jeg over en helt fantastisk opskrift på en kage, som jeg har lavet om til muffins.
Der er ligesom en grunddej, og derfra fylder jeg i hvad jeg vil.
Opskriften her giver 8 muffins. Jeg foretrækker at lave dem med gulerødder og rosiner, så er der ca. 70 kcal i en. Det er jo ikke galt!
Her kommer den så, hvis der er nogle der er interesserede:
0,75 dl mælk
45 g havregryn
1 æg
35 g perfect fit
25-30 g hakkede mandler
1 tsk bagepulver
1 tsk kanel
150 g frugt eller grønt (Jeg har prøvet med pærer og gulerod. Men pærer tilsatte jeg kokos, med gulerødder rosiner)

Varm mælken og lad havregrynene suge det op, tager ca den tid det tager at gøre resten klar. Når de har stået, rører jeg hårdt i det, så grynene går i stykker.
Pisk æg og perfect fit. Blad gryn og mælk. Tilsæt de øvrige ingredienser.
Bages ved 200 grader i ca. 20-25 min, til de er færdige. Kommer nok an på ovnen :o)

De kan varmt anbefales!
13 år11. juli 2011 kl. 17:01
re: Muffins
Uhmm kage :)
Det lyder lækkert..Men perfect fit???? hvad er det?
tak for opskrift.
13 år13. juli 2011 kl. 14:25
Perfect fit er sukker erstatning. Sødemiddel i pulver form.
13 år13. juli 2011 kl. 14:33
okay tak :))
13 år14. juli 2011 kl. 10:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });