Kostfibre og protein

Du læser en tråd i debat > kost

Kostfibre og protein
Nu er det sådan, at jeg i de sidste par dage er blevet meget obs på at få indtaget nok kostfibre (ca. 25 g om dagen), og har erfaret, at All-Bran Plus fra Kellogg's indeholder cirka den mængde i 100 g. Jeg har også opdaget skyr, og har tænkt mig at begynde at spise skyr med mine All-Brans om morgenen fra på mandag. Men vil det betyde at nogle af kostfibrene vil gå tabt fordi jeg spiser dem alle i ét måltid?

Jeg spørger mest fordi jeg også har set at mange herinde snakker om hvor vigtigt det er at fordele sit protein-indtag henover dagen, og at det vist nok havde noget at gøre med at man ikke ville kunne optage al proteinen hvis den var koncentreret i ét måltid? Gælder det samme også for kostfibre? Eller er det HELE bare noget jeg har misforstået helt? Kan man godt bare spise den daglige portion protein/kostfibre i ét måltid og vide sig sikker på at man har gjort noget godt for sin krop?

På forhånd mange tak :)

Svira
13 år9. juli 2011 kl. 21:36
re: Kostfibre og protein
Slet ikke nogen der kan hjælpe?
13 år11. juli 2011 kl. 10:10
Jeg ved ikke hvordan det rent faktisk fungere, men kan da kun forestille mig, at ideen er at din mad skal have x % kostfibre om dagen, så jeg tror ikke det gør noget at det hovedsageligt kommer fra et måltid. Det er selvfølgelig altid bedre, når tingene er spredt lidt, men så længe du får dine kostfibre hver dag, kan jeg ikke forestille mig det er et problem.
13 år11. juli 2011 kl. 10:20
Jeg tror ikke nogen af kostfibrene decideret går tabt, men jeg kan forestille mig at den gode virkning de har på fordøjelsen går tabt, hvis du ikke spiser så fiberrigt resten af dagen? Ikke at jeg ved noget om emnet, men jeg kunne forestille mig kroppen helst vil have lidt fibre til alt hvad den spiser, da fibrene jo er nyttige for fordøjelsen.
13 år25. juli 2011 kl. 23:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });