Der er mange der har problemer med at få spist morgenmad.
Men det er bare rigtig vigtigt generelt, endnu mere i forbindelse med vægttab. Du bør nok overveje at fordele dit kalorieindtag hen over dagen.
Da jeg stadig var igang med mit vægttab, synes jeg det var mest effektivt hvis frokosten var mit største måltid, dernæst morgenmad og aften det med færrest kalorier. Men det er helt sikkert individuelt, hvad der virker.
#2 af Mrsjag (slettet)
Men hvor vigtigt er det i forhold til at tabe sig at fordelingen er som anbefalet herinde?
Jeg ved jo godt at det er vigtigt at spise noget om morgenen, men da jeg hellere vil bruge mine kalorier på aftensmaden og i øvrigt ikke føler sult. ved kun at spise en grapefrugt. Spiser normalt gulerod/agurk om formiddagen til mellemmåltid (flere kalorier end morgenmaden), men hvis det af en eller anden grund ikke er muligt, så er det ikke sådan at jeg bliver helt vildt sulten til frokost.
Da mit vægttab går meget langsomt / står stille overvejer jeg jo alle ting, men jeg vil ikke lave om på et måltidsmønster, der fungerer for mig, hvis der ikke reelt er belæg for at det er den optimale måde at fordele kalorierne ved vægttab.