Glutenfri

Du læser en tråd i debat > kost

Glutenfri
Puha, jeg er for en periode røget på både glutenfri samt mælke/lactosefri diæt.
Jeg kom til skade for ca. 2 år siden med min ryg, og var det første år bundet til sofaen.

Forskellige slags medicin skulle jeg også igennem, for at finde noget jeg kunne tåle.
efter ca. 1 år og 3 måneder begynder jeg pludselig at få uhæmmet meget væske i kroppen, og vægten steg. ( jeg havde så meget væske i kroppen at jeg måtte op i en str. xxl, bare for at kunne have arme og mave der). og vægten sagde +30
Da jeg går til behandling hos fys og kiropraktor hver uge, foreslog min kiropraktor at jeg skulle prøve denne diæt for at se om jeg kunne komme af med væsken.
Jeg sagde ja, dumt, da jeg var helt ny på dette område og ikke kendte andre der havde prøvet det.
Så jeg tog ud, straks efter behandling, og gik igang med at gennemsøge alverdens butikker for glutenfri OG mælke/lactosefrie produkter.
Og efter 3-4 timer, var jeg ved at give op. Men så fandt jeg ud af det.

Inden for 2 uger, uden hvedemel og mælkeprodukter smed jeg 6 kg. Det var klart væske, da jeg pludselig kunne komme ned i en xl igen.
Og så gik vægten i stå. Indtil ude 9, hvor jeg pludselig havde tabt mig 6,2 kg. og ugen efter havde jeg tabt mig 7,4 kg.
Min krop er ved at vænne sig til det, men nu er jeg inde i en krise, hvor jeg hungre efter det forbudte brød, og det er sjovt nok kun brød jeg vil ha. Jeg har så siddet og læst meget om disse allergier, og læst diverse brevkasser, og fundet ud af at det er kroppens måde at sige at den mangler noget.
Da jeg alligevel skal stå og bage alt selv, så fandt jeg en norsk opskrift på ciabattabrød, og dette indtog jeg så til min brors 40 års fødselsdag, og der var da flere der spurgte om de måtte smage, og mange var endda overrasket over, hvor godt det kan smage..

Grundet min ryg, er jeg ikke i stand til at dyrke alverdens motion, men kan da gå meget. Og i går skulle den fan*** ha, jeg fik min datter til at starte plæneklipperen og så fik jeg da lige en tur med den. Det var varmt, og jeg fik sved på panden, men inderst inde... der er jeg ret stolt af mig selv, for det er ikke en slags motion som jeg ellers har prøvet. Men når man ikke kan komme i træningscenter, må man prøve alternativer.

Hvad gør i?
13 år4. juli 2011 kl. 07:28
re: Glutenfri
græsslåning og vinduespudsning er fine fedtfordrivere.

Jeg elsker alt bagværk....men i denne proces har jeg lige med få undtagelser fået lidt flute. Jeg kan mærke at mel er hårdt for min krop.....så det er nget mange bøvler med sikkert uden at vide det....spændende tanker....
13 år7. juli 2011 kl. 11:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });