Erfaringer med grøn te?

Du læser en tråd i debat > kost

Erfaringer med grøn te?
Jeg ville bare lige høre om nogle af jer har prøvet at drikke grøn te sideløbende med jeres kur. Jeg har læst mange steder at det booster et vægttab rigtig godt, så derfor overvejer jeg at drikke 4-5 kopper om dagen...

Jeg forsøger at holde mig på omkring 1200-1300 kcal om dagen, de dage hvor jeg ikke bevæger mig så meget. Siden grøn te er med til at sætte forbrændingen op, ville det så betyde at man skal indtage lidt flere kcal så man ikke kommer for langt ned og kroppen går i "dvale"? Hvad tror I? Har ikke kunne finde svar på dette på nettet...

På forhånd mange tak :)
13 år2. juli 2011 kl. 15:21
re: Erfaringer med grøn te?
Jeg tror ikke at du skal sætte indtaget op. Grøn te skulle være med til at rense dit system så kroppens processor virker bedre. Samtidig skulle det at drikke 5 kopper te om dagen nedsætte stress. Man er ikke sikker på om det er selve te eller det ritual med at lave det, men det fjerner altså noget stress hormon fra kroppen.

Desuden føler jeg mig selv mindre oppustet og har mindre lyst til søde ting når jeg drikker grøn te (uden at søde den). Min favorit er så grøn te med citron.
13 år2. juli 2011 kl. 16:04
Jeg har forsøgt med grøn te, synes ikke så godt om det.
Jeg har da prøvet en anden te, en sort te, der hedder Pu'er te (kinesisk). Jeg følte det gjorde en forskel.
Jeg tror bestemt ikke du skal regne med at det virker så kraftigt på forbrændingen, at du bør forøge dit indtag af kcal. Det ville da ellers være dejligt.
13 år3. juli 2011 kl. 18:28
Jeg tror ikke at grøn te sætter forbrændingen SÅ højt, at du bliver nødt til at indtage flere kcal...
Jeg tænker det bare som en bonus ;)

~ ToxBi
LifeaccordingtoToxbi.blogspot.com
13 år7. juli 2011 kl. 11:10
Okay mange tak for jeres tips! Så kan man jo sagtens snuppe 2-3 kopper om dagen uden at det laver rod i det hele :)
13 år7. juli 2011 kl. 11:41
det kommer an på hvilken type grøn te du køber, jeg prøvede en der hedder Seasalt grøn-te, den kan man kun drikke hveranden dag i 14 dage hvorefter man holder en pause på 14 dage.... men det er en dyr te som virker som kosttilskud. Decideret vægttabt kan jeg ikke sige den var skyld i,- men om ikke andet renser den ud i systemet:-)
13 år2. august 2011 kl. 16:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });