Kalorier i kogte kikærter

Du læser en tråd i debat > kost

Kalorier i kogte kikærter
Jeg kan kun finde tørrede kikærter i oversigten over madvarer. Er der nogen der ved, hvor mange kcal der er i kikærter, når de har stået i blød og er blevet kogt?
13 år1. juli 2011 kl. 09:05
re: Kalorier i kogte kikærter
Ha ha .. ja det fandt jeg så hurtigt ud af selv :o)

Kikærter, kogte
Pr. 100 g: 686 kJ
Protein: 8,8 g
Kulhydrat: 27 g
Fedt: 2,6 g

13 år1. juli 2011 kl. 09:13
Er den i oversigten??

Jeg har vejet efter, og de vejer ca det dobbelte efter udblødning og kogning. Så jeg plejer altid bare at vælge tørrede og så taste halv mængde.

Men det passer nu meget godt med de tal du oplyser :)
13 år1. juli 2011 kl. 09:26
Nej den er ikke i oversigten.

Og så så jeg på wikipedia at 1 dl tørrede kikærter = 80 g og de skriver at det giver 3 dl udblødte/kogte.

Så det er da sådan nogenlunde med det du også skriver.
13 år1. juli 2011 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });