#2 af Mrsjag (slettet)
Hvad slags mel?
Du læser en tråd i debat > kostMrsjag (slettet)
re: Hvad slags mel?
Hvedemel er lige præcis det hvidt brød består af.
Groft mel er altid sundere, men det passer jo nok ikke så godt i en banankage. Hvis jeg var dig, ville jeg bage det med en af ur hvederne, som f.eks. emmer eller øland. Det er stadig hvedemel, men næringsindholdet er bedre.
Hvis du ønsker melsorter der ikke hører til de hurtige kulhydrater er vi ude i groft mel, f.eks. groft rugmel. Det er dejlig i brød/boller, men ikke kage.
Du bliver nok nødt til at sande, at du ikke kan bage din kage uden hvede af en slags. Så er det op til dig at veje for og imod. Men man bliver da nødt til at lade sig selv nyde lidt engang i mellem. Lidt, men godt.
Groft mel er altid sundere, men det passer jo nok ikke så godt i en banankage. Hvis jeg var dig, ville jeg bage det med en af ur hvederne, som f.eks. emmer eller øland. Det er stadig hvedemel, men næringsindholdet er bedre.
Hvis du ønsker melsorter der ikke hører til de hurtige kulhydrater er vi ude i groft mel, f.eks. groft rugmel. Det er dejlig i brød/boller, men ikke kage.
Du bliver nok nødt til at sande, at du ikke kan bage din kage uden hvede af en slags. Så er det op til dig at veje for og imod. Men man bliver da nødt til at lade sig selv nyde lidt engang i mellem. Lidt, men godt.
13 år30. juni 2011 kl. 08:31
Chimichanga
re: Hvad slags mel?
Hvid hvede er også bedre end alm hvedemel idet det indeholder flere af skaldelene, det vil sige mere fuldkorn og fiber så det mætter mere. Kaloriemæssigt er det det samme.
13 år30. juni 2011 kl. 11:22
- Men den skal indeholde hvedemel, men er det ikke dét som hvidt brød indeholder?
- & hvad er egentlig dét, vi undgår i det hvide brød?
Lige nu leder jeg efter det bedste og sundeste mel.
Jeg skal selv ikke tabe mere, men der er andre i familien, som er igang med vægttab, så jeg skal også tænke på dem (:
- Hvilket mel kan man bruge uden det er ovre i den ende, hvor det hedder "hurtige kulhydrater?" & stadig tabe sig?