Skyr.

Du læser en tråd i debat > kost

Skyr.
Hej alle,
jeg har i dag købt skyr, da jeg ved at der er meget protein i det.
Men helt ærligt, så synes jeg det smager forfærdeligt! - jeg kan ikke så godt lide almindelig yoghurt uden nogen form for frugt eller smag.
- Så jeg har nogle spørgsmål.
Kan man købe det i jordbærsmag?
- Er der sukker i det? kan nemlig ikke se det bagom.
& hvis der ikke findes skyr med jordbær osv, hvad spiser I det så med? Har brug for nogle idéer (:
13 år27. juni 2011 kl. 22:09
re: Skyr.
Bland det selv med jordbær, meget bedre :)
Du kan evt. 'fortynde' det lidt med vand, det plejer jeg at gøre.. :)
Hvis du kan li' banan, er det også godt at mose sådan en og røre i..
13 år27. juni 2011 kl. 22:27
Jeg bruger især skyr som dessert, enten i sig selv eller sammen med frugt. Jeg blander det med flydende sød og kornene af en vanilla stang. Det synes jeg smager helt fantastisk.
Kog evt en grød selv af jordbær eller lign, efter sødet med lidt flydende sød, og bland i skyren.
13 år28. juni 2011 kl. 08:21
Jeg blander skyr og grøntsager. Evt med krydderier. Jeg bruger tørret hvidløg lige for tiden.
13 år28. juni 2011 kl. 13:23
Foss - Hvordan f.eks.? Hvilke grønsager?
13 år28. juni 2011 kl. 17:15
Grøntsagerne er gerne en rest fra dagen før, hvad det nu er for en frossen blanding vi har fået til aftensmad.
Skyren røre jeg så først med hvidløg, før jeg blander det med 200-300 g grøntsager, og får det til frokost.
13 år28. juni 2011 kl. 17:47
Skyr er rigtig godt, men ret dyrt for så lille en mængde. Så jeg køber græsk yoghurt 2% i stedet for, da det også indeholder ret mange proteiner.
Som tidligere nævnt smaget det himmelsk med sød og vanilie (evt. bare essens), men ellers så blend det med frosne hindbær og sød, så kan det få konsistensen af softic =. LÆKKERT!!!
13 år2. juli 2011 kl. 17:42
Det helt store "hit" i Skyrens hjemland - Island - er at spise Skyr med blåbær!
Selv smagsætter jeg min skyr på forskellige måder - er heller ikke glad for at spise den uden et eller andet...
13 år3. juli 2011 kl. 22:01
Hvad er det mest proteinrige, er det skyr?
Og hvad siger fedt/kcal indholdet? :)
13 år5. juli 2011 kl. 16:40
Skyr er det mest proteinrige!!! Jeg køber ofte den fra Thiese mejeri, økologisk. Næringsindholdet pr 100 gram er:
Protein: 11 g
Kulhydrat: 3,5 g
Fedt: 0,25 g

Jeg synes det smager skønt i sig selv, med en god müsli over. Ellers blandet med sød og enten vanille, kanel, cacao eller revet citronskal og lidt saft.
Så er det bare at putte frugt i, eller müsli :-))

Hvis det ikke er i den søde ende, så blander jeg det med hvidløg/ketchup eller krydderurter eller... mulighederne er mange. Og så er det en dressing :-)
13 år7. juli 2011 kl. 10:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });