Ferietid, buffet og at spise ude.

Du læser en tråd i debat > kost

Ferietid, buffet og at spise ude.
Hej alle (:
nu er det sådan at jeg snart drager mod Mallorca, i en uges tid, hvilket bliver rigtig lækkert og en tiltrængt pause.
dog er der en ting som bekymre mig lidt. For udover jeg i denne uge dropper træningen (planlagt deload), kommer det jeg propper i hovedet til at spille en endnu større rolle.
Jeg er ikke så bekymret for, om jeg kan holde mig fra de søde sager. - det plejer intet problem at være, nej problemet ligger i at styrre mængderne af mad.
- Og ja, jeg skal bare lukke munden inden jeg er helt mæt.
men jeg har bare ikke denne mætheds eller sult fornemmelse, for den sags skyld. og det bekymre mig, når jeg ved vi skal have buffet de fleste dage.
selvom det er sundt, kan det jo sagtens blive for meget det man propper i hovedet.
så hvad gør I andre? har i nogen taktikker, strategier? gode råd?
på forhånd tak!
13 år22. juni 2011 kl. 19:31
re: Ferietid, buffet og at spise ude.
Jeg har to: Sørg for stadig at vælge de sunde alternativer og sørg så for at spise langsomt. Det hjælper at huske at snakke med folk omkring dig, tage en slurk vand ofte og evt. lægge gaflen imellem hver bid :)
13 år22. juni 2011 kl. 20:21
yeah.. du har egentlig ret. tusind tak! synes ofte man er tilbøjelig til at liiige tage en potion mere, selvom man har fået sin andel, når alle andre stadig sidder og spiser..
13 år22. juni 2011 kl. 20:28
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år22. juni 2011 kl. 23:53
Super gode råd, som vi allesammen kan bruge, så tusind tak for dem - Jeg syntes også, at det med mængderne er svært, når man er ude - vi var til børnefødselsdag i søndags, hvor vi fik Burgere og/eller Hot Dog til aftensmad - jeg tog en Burgerbolle, med en hakkebøf, lidt salat, rødløg, tomat og agurk og selvfølgelig uden dressing - må sige at jeg blev skuffet, da jeg kom hjem og ville taste det ind og derved opdagede, at der faktisk er næsten 250 kcal. i Burgerbollen alene og det er jo der de fleste af os falder i uden at vide det - hvidt brød i alle afskygninger, er så bare bandlyste her for fremtiden.

Rigtig god tur til dig Maribel :O))
13 år23. juni 2011 kl. 06:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });