Kan ikke lige frugt og grønt
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Kan ikke lige frugt og grønt
Slet ingen slags frugt og grønt? Det tror jeg ikke på ;)
De findes i så mange udgaver og smagsvarianter, at det er stort set umuligt ikke at kunne li noget overhovedet (med mindre det er psykisk), så prøv lidt forskelligt, tilbered på forskellige måder og vær åben, så skal der nok komme noget du kan li :)
De findes i så mange udgaver og smagsvarianter, at det er stort set umuligt ikke at kunne li noget overhovedet (med mindre det er psykisk), så prøv lidt forskelligt, tilbered på forskellige måder og vær åben, så skal der nok komme noget du kan li :)
13 år22. juni 2011 kl. 10:51
bruger slettet
Man siger at er der noget man ikke kan lide så skal man smage på det 5 gange og så skulle man begynde at kunne lide det. Og jeg kan da sige af erfaring at jeg selv spiser mange ting nu i forhold til hvad jeg gjorde for 10 år siden. Jeg smager på alt nyt selvom det ikke altid er af lyst.
Hvad med at prøve at spise nogle af de lidt almindelige grønsager som agurk og gulerødder og noget forskelligt frugt. Tag lidt ad gangen og væn dig ganske langsomt til at spise det.
Et trick jeg bruger med mine børn er at gemme grønsagerne. Revet selleri og blendede løg i frikadellerne, revne gulerødder i kødsovsen, blendede grønsagssupper som tomatsuppe, hvor man ikke mærker grønsagerne.
Prøv dig frem, der er ikke rigtig andet at gøre.
Hvad med at prøve at spise nogle af de lidt almindelige grønsager som agurk og gulerødder og noget forskelligt frugt. Tag lidt ad gangen og væn dig ganske langsomt til at spise det.
Et trick jeg bruger med mine børn er at gemme grønsagerne. Revet selleri og blendede løg i frikadellerne, revne gulerødder i kødsovsen, blendede grønsagssupper som tomatsuppe, hvor man ikke mærker grønsagerne.
Prøv dig frem, der er ikke rigtig andet at gøre.
13 år22. juni 2011 kl. 12:44
bruger slettet
tak for jeres svar.
jeg kan lide kartofler og porrer, løg og det er det:s
Jeg kan ikke fordrage gulerødder .*
rød pepper går nogenlunde.
Men har så svært ved det:(
jeg kan lide kartofler og porrer, løg og det er det:s
Jeg kan ikke fordrage gulerødder .*
rød pepper går nogenlunde.
Men har så svært ved det:(
13 år22. juni 2011 kl. 14:42
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år22. juni 2011 kl. 14:55
calcit
Du må finde en metode hvor du pifter det op alt er en smagsag....Og nej Giota om jeg så fik rosenkål 800 gange vil jeg kun ....Jeg er vild med hvidløg og lidt hakket mellem grøntsagerne samt evt. peber er tæskelækkert.......krydderier kan gøre meget.....Tomater er ikke min store livret med mindre de er stegte og de bliver næste også gode hvis de lige proppes mellem grøntsagerne.Friske krydderurter kan du også lære at lege med husk nye kombinationer højner niveauet. Alm frosne favoritter er Nettos broccolli blanding og deres rodfrugter. I gamle dage smagte de frosne grøntsager grimt ærterne var store og melede og bønnerne grove....føj.så heldigvis er det ændret.....et strejf af sennep/ ketchup kan også lige gøre at du kan lide det....
Hvis du aldrig har fået grøntsager i kosten som barn så er det nu din udfordring at få sundere metoder ind. Både dig og i familien......
Hvis du aldrig har fået grøntsager i kosten som barn så er det nu din udfordring at få sundere metoder ind. Både dig og i familien......
13 år26. juni 2011 kl. 09:29
bruger slettet
Nej, der er helt sikkert nogle ting man aldrig kommer til at kunne lide. Jeg kommer f. eks. aldrig til at spise oliven og artiskokker, lige meget hvor mange gange jeg smager på dem :-)
13 år26. juni 2011 kl. 10:12
calcit
Selvfølgelig er der visse ting man ikke bryder sig om men man må prøve sig frem ;-) jeg skrev blot min metode....du skal finde din....
13 år26. juni 2011 kl. 11:09
nks (slettet)
Det er selvfølgeligt godt for helbredet med frugt og grønt, men det er ikke en forudsætning for at tabe sig
13 år26. juni 2011 kl. 22:27
Jeg er ny, og har du været her i en uge så jeg kan få lov at oprette et nyt indlæg.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg kommer til at kunne lide frugt og grønt. Jeg kan ikke fordrage det:( Og så er det jo lidt svært når man gerne vil tabe sig.
Kram Carina