Overspisning af havregryn

Du læser en tråd i debat > kost

Overspisning af havregryn
Hej jeg er en pige der rigtig godt kan lide en god stor portion havregryn med mælk. Jeg spiser ikke havregryn lige for tiden, men jeg kunne sangtens en gang om ugen tage en stor potin harvregryn med mælk. Men hvor meget må jeg spise inden det begynder at fede? Hvis jeg kun spiser det en gang om ugen, kan det så fede?
13 år18. juni 2011 kl. 11:40
re: Overspisning af havregryn
Det feder i det øjeblik du indtager flere kalorier end du forbrænder.. Så hvor vidt en stor skål havregryn med mælk om ugen vil få dig til at tage på afhænger helt af hvor mange kalorier der er i den(hvilket jo afhænger af hvor mange gram der er) og hvor meget du ellers spiser i løbet af dagen/ugen og hvor meget du rører dig...
13 år18. juni 2011 kl. 11:46
Så hvis man gerne vil have en ordenligt stor portion havregryn, skal man intet spise resten af dagen så man kan forbrænde det?
13 år18. juni 2011 kl. 12:33
Så skal det satme være en stor portion havregryn!

Helt præcist 580g! ekl. mælk..
13 år18. juni 2011 kl. 12:55
Hvorfor hælder du ikke bare den portion op i en tallerken, som du har tænkt dig at spise og så vejer det, og derefter taster du det ind i din madplan, så kan du jo se hvor meget det indeholder og også, hvor mange kcal. du så har til resten af dagen :O)))
13 år18. juni 2011 kl. 14:10
Hvor gammel er du? Du lyder ikke helt til at have styr på op og ned mht kalorier, ikke nok til at du burde prøve et vægttab, i hvert fald..

Alt feder, hvis du spiser nok af det. Også gulerødder og porre (men du skal dæme spise meget af det).
13 år18. juni 2011 kl. 15:40
Okay, mange tak for alle jeres svar.
13 år18. juni 2011 kl. 16:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });