#2 af bruger slettet
Havregryn - mange kalorier?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Havregryn - mange kalorier?
Hvornår du spiser det er jo op til dig selv.
Men ja der er mange kalorier i havregryn, 350-390/100g.
Men det fylder meget mere og man kan bruge meget færre gram gryn hvis man laver havregrød på vand.
Fx grød af 40g/1dl gryn og 2dl vand kan give en ok portion på 140kcal.
Dog ville jeg anbefale dig at spise noget med mere protein efter en omgang træning. Men du kan self tilføje proteinpulver til dine havregryn.
Ellers så indtage et stykke kylling, 1/2-1 dåse tun i vand eller en proteinbar. Måske lidt mandler.
Det er klogt at indtage cirka 25g protein højst én time efter hård træning, for at få den bedste restitution og udbytte af træningen.
Men ja der er mange kalorier i havregryn, 350-390/100g.
Men det fylder meget mere og man kan bruge meget færre gram gryn hvis man laver havregrød på vand.
Fx grød af 40g/1dl gryn og 2dl vand kan give en ok portion på 140kcal.
Dog ville jeg anbefale dig at spise noget med mere protein efter en omgang træning. Men du kan self tilføje proteinpulver til dine havregryn.
Ellers så indtage et stykke kylling, 1/2-1 dåse tun i vand eller en proteinbar. Måske lidt mandler.
Det er klogt at indtage cirka 25g protein højst én time efter hård træning, for at få den bedste restitution og udbytte af træningen.
13 år18. juni 2011 kl. 11:53
Endnu én som forsøger at smide de sidste kilo :)
Jeg træner forholdsvis intenst bokning 2-3 gange ugentligt. Inden træning (som er kl. 18.00-19.30) snupper jeg som regel en lille grovbolle eller lign.
Efter træning og bad er klokken typisk 20-20.30 - og så skal jeg have mad.
Hvad skal jeg spise når jeg kommer hjem?
Ofte bliver det havregryn. Hvilket passer mig fint. Det er sundt, og jeg kan peppe det lidt op med noget æblegrød (Ja, æblegrød, hehe) eller musli med lidt chokolade... (Farligt, ja - men bare lidt)
Ud fra madital.dk ser jeg at havregryn alene har meget højt kalorieindhold - men omvendt også meget fiber og ikke rigtig noget fedt. Er det så det rigtige at spise som sen aftensmad?