Bær - samme som frugter?

Du læser en tråd i debat > kost

Bær - samme som frugter?
Hej, jeg læste på Iform, at det er en god idé at spise bær, & det er helt perfekt, fordi jeg elsker blåbær. jordbær, hindbær og brombær :P
- Men er det også kun sådan at man kun må indtage 300g om dagen fx frugtsukkeret - eller kan man godt tillade sig at spise mere?
Jeg ved godt, at det er bedre end slik, men her tænker jeg på frugtsukkeret ;)
13 år15. juni 2011 kl. 20:46
re: Bær - samme som frugter?
Bær hører helt klart til frugt kategorien, så følger man anbefalingen om 300 g frugt om dagen gælder det også bær.
13 år15. juni 2011 kl. 21:40
ej øv.
13 år15. juni 2011 kl. 21:57
Men er det ikke noget med at fx jordbær faktisk er en nød? Så tæller den vel ikke med? Eller er der stadig meget frugtsukker i?
13 år16. juni 2011 kl. 10:36
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år16. juni 2011 kl. 10:55
Jordbær er ikke en nød, men lidt har de dog at gøre med nødder, jeg fandt denne info:
Jordbær er en frugt med et højt indhold af C-vitamin, der anvendes til desserter, i kager, grød og syltetøj og, måske mest ofte, friskplukket med kold fløde og sukker.
Botanisk set er der tale om en såkaldt flerfoldsfrugt, hvor det, man normalt opfatter som frugten, teknisk set er en opsvulmet frugtbund, hvorpå de små brunlige frø ("kernerne") sidder. Disse frø er i botanisk forstand nødder.
13 år17. juni 2011 kl. 21:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });